خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور کره جنوبی از موزه ملی ایران بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۷۳۶

پارک گئون هی رئیس جمهور کره جنوبی در راس یک هیات بلند پایه، عصر سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، از موزه ملی ایران بازدید کرد و مورد استقبال مدیر موزه ملی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، او به دلیل محدودیت زمانی از بخش‌های مشخص و از پیش تعیین شده ایی را در موزه ایران باستان بازدید کرد.

اولین ایستگاه، ویترین آثار شهر سوخته به ویژه نقش پویانمایی حرکت بز بر روی ظرف سفالین باعث جلب توجه رئیس جمهور کره جنوبی شد. سپس از دوره ایلامی بویژه آثار چغازنبیل، مجسمه گاو، چرخ برنزی و تصاویر بازسازی معماری زیگورات دیدن کرد.

در ادامه بازدید و با تامل بیشتر بر آثار دوره هخامنشی از جمله تالار بارعام تخت جمشید، مجسمه داریوش از شوش، پلکان تخت جمشید، سر ستون و.... توضیحات موزه ایران باستان را دریافت کرد.

عکس یادگاری رئیس جمهور کره جنوبی در کنار نقش برجسته بارعام نشان از توجه و علاقه ایشان به این بخش از موزه داشت. همچنین مجسمه برنزی مرد شمی دوره اشکانی ونوع پوشش آن مورد توجه ایشان قرار گرفت. دیدن از مجموعه مرد نمکی و موادی که همراه آن به دست آمده همانند گردویی که احتمالا آذوقه بوده است و اینکه تا کنون سالم مانده نیز برای وی جالب بود.

در پایان آثار دوره ساسانی را بازدید کرد و در کنار آثار دوره ساسانی بیشاپور در دفتر یادبود چنین نگاشتند:

 «موزه ملی ایران گنجینه‌ای گرانب‌ها از اشیاء فاخر است که امیدوارم سالیان سال برای نسل‌های آتی ماندگار بماند.

پارک گئون هی رئیس جمهور کره جنوبی ۳ /۰۵/۲۰۱۶»

حسن ختام بازدید خانم رئیس جمهور عکس یادبود در ورودی موزه ایران باستان؛ و اظهار امیدواری ایشان به برگزاری نمایشگاه در آینده نزدیک و معرفی شایسته دو فرهنگ بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز