خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد دیه خبر داد:

آزادی بیش از ۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد در سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۴۱۲

مدیرعامل ستاد دیه کشور، از آزادی ۸۵۶۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سال ۱۳۹۴ خبر داد و گفت: در مجموع مبلغ بدهی این زندانیان بیش از ۷۲۲ میلیارد تومان بود.

به گزارش ایلنا از ستاد دیه کشور، سیداسدالله جولایی در همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: سال گذشته با همت اقشار مختلف مردمی در بیش از ۲۲۰ نقطه کشور، جشن گلریزان فقط در ماه مبارک رمضان ۹۴ برگزار شد که جالب است این مراسم حتی در دور‌ترین نقاط استان سیستان‌ و بلوچستان با استقبال بالای خیرین برگزار شد.

وی ادامه داد: هر ساله رهبر معظم انقلاب اول چراغ این جشن را چند روز مانده به ماه رمضان روشن کرده و به برکت همین کمک‌های معنوی مقام معظم رهبری و نیکوکاران ملائک کردار در ماه مهمانی خدا، زمینه آزادی بسیاری از مددجویان تحت حمایت ستاد دیه، از بند حبس رهایی می‌یابند.

جولایی با اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب در دو روز گذشته تصریح کرد: چند روز قبل دیداری با معظم ‌له داشتم و گزارش مبسوطی در رابطه با عملکرد ستاد دیه در سال گذشته و نحوه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ارائه کردم. سال گذشته ستاد دیه کشور توانست ۸۵۶۵ زندانی آزاد کند که مبلغ دیه این افراد بیش از ۷۲۲ میلیارد تومان می‌شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: ستاد تلاش‌های لازم را برای آزادی و بخشش افراد انجام می‌دهد و حتی از آبروی خویش سرمایه می‌گذارد تا رضایت را از خانواده ‌های اولیای دم دریافت کند و زندانیان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شوند.

جولایی، درباره نحوه مشارکت مردم برای آزادی زندانیان غیرعمد نیز گفت: علاوه بر کمک‌های حضوری و یا واریز مبالغ از طریق شماره حساب‌های بانکی و یا از محل خودپردازهای بانک‌ها به تازگی ستاد دیه از طریق سامانه #۷۷۷۷۷۸۰* در کمترین زمان و بدون هزینه‌ای از مبلغ هزار ریال به بالا وجوه اهدایی خیرین را دریافت و در راستای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند صرف می‌کند. جالب است در چند ماه اخیر بیش از ۳۰ هزار نفر با همین سامانه مبالغ خود را به ستاددیه واریز کرده‌اند.

وی افزود: یکی دیگر از راه‌های کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و همکاری با ستاد دیه پرداخت کمک از طریق خودپردازهای بانک‌های کشور است و سیستم‌های خود‌پرداز نیز راهکارهای لازم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تدارک دیده شده و مردم در صورت تمایل می‌توانند از این طریق مشارکت داشته باشند.

رئیس ستاد دیه کشور همچنین به عملکرد چند سال اخیر ستاد دیه اشاره کرد و گفت: طی چند سال گذشته بیش از ۹۴ هزار زندانی غیرعمد و غیر کلاهبرداری آزاد شده‌اند که این رقم حائز اهمیتی است که با مشارکت مردم و خیرین انجام گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز