خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۹۰۸

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ازابتدای سال تا نیمه اردیبهشت ۹۵ با همت مردمی ۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد این استان با مبلغ بدهی ۸ میلیارد ریالی از بند حبس رهایی یافته‌اند.

به گزارش ایلنا از ستاد دیه کشور، به منظور تدوین برنامه‌های جشن گلریزان ماه رمضان نشست مشترک ستاددیه شعبه اردبیل با مسئولین دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار و مقرر گردید ۱۷ شهرستان هیر، نمی‌ن، کوثر، خلخال، سرعین، نیر، گرمی، پارس‌آباد، بیله‌سوار، جعفرآباد، مشکین شهر، رضی، کوثر، لاهرود و اصلاندوز در کنار جشن اصلی این استان که سوم تیر ماه (۱۷ رمضان) در شهر اردبیل برگزار خواهد شد، با حضور نمایندگانی از نهاد مردمی به برپایی آیین گلریزان بپردازند.

اسکندرزاده معاون قضایی دادگستری و رییس هیات مدیره ستاددیه استان در ابتدای این جلسه گفت: برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشن‌های گلریزان در اردبیل به دلیل جنبه حبس‌زدایی همواره مورد تاکید مقامات قضایی این استان بوده و در تلاش هستیم امسال با رشد کمی این آیین‌های سنتی در مرتبه کیفیت نیز شاهد افزایش جلب مشارکت‌های مردم نوع‌دوست باشیم.

وی افزود: ستاد دیه نهادی غیردولتی است که توسط خود مردم اداره و تمامی مراسم آن همچون برگزاری جشن گلریزان نیز با همیاری نیکوکاران انجام می‌شود.

رییس هیات مدیره ستاددیه استان، اطلاع‌رسانی از طریق صداوسیما را بهترین شیوه برای بالابردن سطح آگاهی مردم نسبت به عملکرد ستاددیه اعلام کرد و افزود: تولید برنامه‌های مستند و نمایشی از وضعیت مددجویان تحت حمایت ستاددیه، ضمن سوق دادن وجوهات اهدایی بسیاری از خیرین برای رهایی این محکومان آبرومند و در بند می‌تواند در زمینه پیشگیری از ورود ناخواسته بسیاری از همشریان و هموطنان به داخل زندان و توجه بیشتر آن‌ها در راستای رعایت اصول به ظاهر ساده کاری و شخصی منشاء خیر باشد.

اسکندرزاده با اشاره به عملکرد این ستاد در سال ۹۵ گفت: ازابتدای سال جاری تا نیمه اول اردیبهشت ماه در مجموع ۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد واجد شرایط با مبلغ کل بدهی ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی از بند زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

 «ستوده» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، «مجتهدی» نماینده اداره کل ورزش و جوانان، «کافی» معاونت فرهنگی سازمان آموزش و پرورش نواحی یک و دو و «شاهی» نماینده صداوسیمای مرکز استان اردبیل از جمله حاضران این جلسه بودند که به ارایه پیشنهادات خود را در راستای برگزاری هر چه بهتر جشن‌های گلریزان رمضان المبارک سال ۱۴۳۷ ه. ق پرداختند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز