خبرگزاری کار ایران

امروز با حضور مسولان کشوری و مقامات بین المللی؛

لوح ثبت «هامون» به عنوان ذخیره‎گاه زیستکره رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۹۲۲

معصومه ابتکار به منظور رونمایی از لوح ثبت «هامون» به عنوان ذخیره‎گاه زیستکره ، وارد فرودگاه زابل شد و مورد استقبال استاندار، امامان جمعه، فرمانداران، نمایندگان متخب سیستان و دیگر مسئولان محلی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، امروز قرار است که دیپلم بین‎المللی ثبت تالاب هامون به عنوان ذخیره‎گاه زیستکره با حضور مسؤولان کشوری و استانی رونمایی می‌‎شود.

همچنین نمایندگان سفارتخانه‌های آلمان و افغانستان، نمایندگان سازمان‌های UNESCO، ECO، UNDP، UN و جمعی از نمایندگان ایران در سازمان‌های بین‎المللی مذکور، مدیران و کار‌شناسان ستادی سازمان حفاظت محیط زیست، مسؤولان محلی و منطقه‌ای، تشکل‌های زیست محیطی و ریش سفیدان منطقه در این مراسم حضور خواهند داشت

 به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان وبلوچستان، ازاین پس اکوسیستم تالاب هامون در چارچوب قوانین و همکاریهای بین المللی و زیر ذره بین UNESCO ادامه حیات خواهد داد.

محمودی با اشاره به اینکه تالاب هامون که روزگاری نعمات خدادادی‌اش زینت بخش خوان هامون نشینان بود ، سالهاست به سبب تغییرات اقلیمی و بی‌مهری‌های انسانهای زیاده خواه در آنسوی مرز‌ها، با دستانی خالی و آشوبی درونی پذیرای مردمان منطقه سیستان است، گفت: برنامه ریزان و تصمیم گیران محلی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی را بر آن داشت تا گامهای استوار و اصولی با هدف حساس نمودن نگاههای بین المللی و تغییر روشهای برنامه ریزی به سمت و سوی پررنگ نمودن نقش اساسی و سازنده جوامع محلی و مشارکتهای مردمی بردارند.

وی یادآورشد: در این گونه برنامه ریزی‌ها، دفتر شورای هماهنگی بین المللی انسان و کره مسکون، زمینه علمی مناسبی در بین کشور‌ها ایجاد وبا تبادل دانش علمی به منظور جلوگیری از روند رو به تخریب زیست بوم‌ها و احیای مجدد آن‌ها فراهم می‌کند.

سعید محمودی با بیان اینکه تلاشهای بین المللی توسط تیم اعزامی ایران به لیما پایتخت کشور پرو جهت شرکت در چهارمین کنگره جهانی ذخیره گاههای زیستکره به نتیجه رسید، گفت: با ثبت تالاب هامون به عنوان «ذخیره‌گاه زیستکره» کام هامون نشینان و فعالان زیست محیطی شیرین شد.

مدیرکل محیط زیست استان اظهارکرد: برای همین موضوع کلیه تلاشگران عرصه‌های محلی، ملی و بین المللی در روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه گردهم جمع خواهند شد تا شاهد رونمایی این سند بین المللی با دستان پر مهر سرکار خانم  ابتکار در منطقه سیستان باشند.

در ادامه سفر استانی، سرکار خانم ابتکار در مراسم افتتاح پنجمین جشنواره فیلم سبز استان در شهرستان زاهدان حضور خواهد داشت. این جشنواره از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با سایر استان‌ها بطور همزمان با نمایش فیلمهای برگزیده زیست محیطی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز