خبرگزاری کار ایران

تقویت تعامل و همکاری پلیس پیشگیری و بین‌الملل

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۲۷۲

در نشست تعاملی مسئولان پلیس پیشگیری و بین الملل ناجا، بر تقویت تعامل و همکاری این دو پلیس در راستای کاهش جرایم تاکید شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "معصوم بیگی" در جلسه تعامل پلیس پیشگیری و پلیس بین الملل ناجا که با حضور روسا و فرماندهان در سالن جلسات پلیس اینترپل برگزار شد، گفت: مدیریت راهبردی (آرمان، چشم انداز، ماموریت) از اهداف کلانی است که برای تحقق آن باید به محیط بیرونی و فرصت ها توجه کرد.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: خلق فرصت های جدید و ایجاد همگرایی از اهداف پلیس پیشگیری است که با توجه به ظرفیت های بالفعل و بالقوه پلیس بین الملل ناجا این فرصت برای پیشبرد هرچه بهتر ماموریت ها وجود دارد.

وی جایگاه پلیس اینترپل را به عنوان تنها ضابط و کانال رسمی پلیس ایران در بخش بین الملل مهم دانست و گفت: پلیس بین الملل به عنوان تنها مرجع مقتدر و کارآمد که دارای نفوذ اطلاعاتی- پلیسی به روز از کشورهاست باید بیشتر معرفی و شناخته شود.

سردار معصوم بیگی بیان کرد: با توجه به چشم انداز پلیس در سال 1404، پلیس بین الملل می تواند نسبت به معرفی توانایی ها و شایستگی های پلیس جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و محوری ایفا کند.

برخورد با جرایم سازمان یافته فراملی و صدور گواهی عدم سوء پیشینه

در ادامه سردار "مسعود رضوانی" ، به تشریح مطالبی در خصوص ظرفیت های موجود در سازمان اینترپل، خدمات منحصر به فردی که تاکنون انجام گرفته و اختیارات و تعامل گسترده بین المللی این پلیس در راستای پیشگیری و کشف جرم پرداخت.

رئیس پلیس بین الملل ناجا جرایم را همانند بیماری های واگیرداری دانست که به اطراف خود سرایت می کنند و ادامه داد: ما باید به عنوان پلیس کشور، در مقابل جرایم سازمان یافته اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.

وی از صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای اتباع جمهوری اسلامی خارج از کشور خبر داد و افزود: با تعامل و همکاری پلیس پیشگیری، پاسخگویی متقاضیان به حداقل زمان ممکن رسیده است.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد کارگروهی تشکیل و یک رابط از هر پلیس جهت تبادل اطلاعات و انتقال تجارب معرفی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز