خبرگزاری کار ایران

در هشتادمین جلسه شورای اجتماعی کشور مطرح شد:

ضرورت اقدام و عمل درحوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی/ اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۲۸۳

وزیر کشور گفت: درباره علت بروز آسیب‌های اجتماعی قبلاً کار شده است و الان وقت اقدام و عمل درحوزه مبارزه با اینگونه آسیب‌هاست.

به گزارش ایلنا، رحمانی فضلی در هشتادمین جلسه شورای اجتماعی کشور با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در جلسه اخیر سران و مقامات ارشد کشور و اعضای شورای اجتماعی، گفت: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی الان وقت انجام کارهای فوق العاده از سوی دستگاههای اصلی و همکار در موضوع کنترل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رعایت اولویت‌ها برای مقابله با پنج آسیب اصلی از جمله اعتیاد، ‌حاشیه نشینی، طلاق مناطق بحرانی و حاد و مفاسد اخلاقی و اجتماعی است.

قائم مقام رئیس جمهور در شورای اجتماعی کشور با تاکید بر لزوم توجه جدی و عمیق بر اجرای طرحهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط گفت: تذکرات و تاکیدات مقام معظم رهبری در باره انجام کارهای فوق العاده برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نشان دهنده دغدغه ایشان است و در این میان برنامه ریزی مناسب و تعیین شاخصهای قابل اندازه گیری بسیار مهم و اثرگذار است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه شورای اجتماعی کشور سیاستگذار و هماهنگ کننده خواهد بود افزود: ما در اجرا ورود نمی‌کنیم و دستگاههای ذیربط، متولی انجام امور مرتبط با مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستند و همه مصوبات این شورا باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

وزیر کشور از رسانه‌ها خواست در زمینه بروز برخی آسیب‌های اجتماعی سیاه نمایی نکرده و تصویر غلطی از شرایط را ترسیم نکنند، چرا که جامعه ما جامعه‌ای خوب و متدین است و در گزارش‌ها نباید امید آفرینی فراموش شود.

وی همچنین از اعضای شورای اجتماعی کشور خواست در بالا‌ترین سطح وزارتخانه و سازمان در جلسات شرکت کنند و دستگاه‌ها جدی‌تر وارد عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی شوند.

در ادامه این جلسه قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی به ارائه گزارشی از برگزاری جلسه شورای اجتماعی کشور در محضر مقام معظم رهبری و بیان فرازهایی از فرمایشات ایشان پرداخت و هر یک از اعضا پیشنهادات خود را در خصوص چگونگی اجرایی کردن مصوبات شورای اجتماعی کشور مطرح کردند.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

براساس گزارش سایت وزارت کشور، میرباقری در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران نیز گفت: با تشکیل سازمان امور اجتماعی در وزارت کشور این سازمان مامور پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور خواهد بود.

وی با اعلام اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی کشور گفت: بر اساس تصمیمات اخیر و بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی سایر دستگاههایی که عضو دولت نیستند از جمله شهرداری و نیروهای نظامی و انتظامی نیز موظف به اجرای مصوبات شورای اجتماعی کشور هستند.

میرباقری گفت: در دو هفته آینده در همایش فرمانداران سراسر کشور برنامه‌های شورای اجتماعی کشور برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطوح استان‌ها و شهرستان‌ها تبیین و ابلاغ خواهد شد و در نشست پنجشنبه گذشته استانداران در مشهد نیز این موارد مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز