خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد:

حضور بیش از 56 هزار نفرحافظ قرآن در ناجا

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۷۰۳

فرمانده نیروی انتظامی به گام های بلند ناجا در حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: معرفی ناجا به عنوان یکی از دستگاه های برتر قرآنی کشور از سوی متولیان امور قرآنی سند پرافتخاری از تلاش های سازمان در این رابطه است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، " سردار حسین اشتری" در مراسم اختتامیه هفتمین مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح ایران و ارتش عمان اظهار داشت: رحمت بیکران به روح ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پرچمدار توسعه قرآن و احکام الهی در کشور شد؛ در استمرار این حرکت امروز مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه امام در توسعه فرهنگ قرآنی کشور هستند.

ایران ، کشور قرآنی در بین کشور های اسلامی

وی افزود: امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور قرآنی در بین کشورهای اسلامی شناخته شده و خداوند را شاکریم که زمینه های آشنایی ، حفظ و بهره وری از قرآن کریم را برای همه مسلمانان فراهم کرده تا مومنان با دلی پاک با این کتاب الهی مأنوس و آن را انیس خلوت خود انتخاب کنند.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: قرآن کریم گنجینه دانش ، معارف و کتاب سازندگی و عرفان انسان را به استوارترین راه ها هدایت می کند؛ راهی که زوال در آن وجود ندارد.

این مقام عالی انتظامی زیستن با قرآن و سپری کردن ساعات عمر با تلاوت آیاتش را یکی از راه های موثر برای قرآنی کردن شخصیت انسان عنوان کرد و افزود: یکی از راه های انس با این کتاب آسمانی و قرآنی کردن وجود آدمی، حفظ کردن آن است تا قلب مومن قالب قرآن شود و حرمتش افزون تر و در آن صورت آتش دوزخ بر وی حرام می شود.

سردار اشتری ادامه داد: طی چند سال اخیر توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در سطح کشور ، در نیروهای مسلح به عنوان یکی از سیاست های راهبردی در راستای تعالی معنوی و تفکر قرآنی میان کارکنان مطرح و اجرا شد که تحولات اساسی در ابعاد و رفتار عملی آنان به همراه داشته است.

حضور بیش از 56 هزار نفرحافظ قرآن در ناجا

وی به گام های بسیار بلند نیروی انتظامی و نیروهای مسلح در زمینه توسعه فعالیت های قرآنی در میان کارکنان و خانواده های آنان اشاره کرد و افزود: از سال 1389 تاکنون و 137 هزار و 687 نفر از کارکنان ناجا و خانواده های آنان در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در طرح سراسری حفظ قرآن کریم شرکت کردند. که از این تعداد 56 هزار و 295 نفر موفق به حفظ یک تا سی ء جزء قرآن شده اند.

برگزاری دوره های تربیت قاری ، داور و مربی برای اولین بار

فرمانده ناجا به برگزاری دوره های تربیت قاری، داور و مربی قرآن برای اولین بار در ناجا خبر داد و افزود: ارتقاء جایگاه ناجا در مسابقات قرآن کریم کارکنان نیروهای مسلح و نیز آموزش های حضوری و غیرحضوری ترجمه و مفاهیم قرآن ویژه کارکنان ناجا و خانواده آنان ، باعث شد پس از پایش فعالیت قرآنی دستگاه های کشور از سوی متولیان امور قرآنی ، نیروی انتظامی به عنوان یکی از دستگاه های برتر قرآنی کشور معرفی شود که این خود سندی پرافتخار و حاکی از میزان تلاش های به عمل آمده در این رابطه است.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات مشترک حفظ قرآن کریم میان حافظان شاغل ارتش سلطنتی عمان و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اقدامی مبارک و شایسته در راستای تقویت تعالیم قرآنی و روابط دوستانه بین این دو کشور مسلمان و برادر است و امیدواریم الگوی مناسبی برای تأسی سایر کشورهای مسلمان باشد. تا از این طریق روابط همه کشورهای اسلامی و به ویژه همسایگان متحول شده و راه همبستگی هر چه بیشتر میان آنها مهیا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز