خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی تاکید کرد:

استفاده ازحوزه علمیه برای کیفیت بعد پرورشی مدارس غیر دولتی

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۲۳۹

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت : استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه درارتقا کیفیت مدارس غیر دولتی یک فرصت است .

به گزارش ایلنا، مرضیه گرد در نشست جلسه ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش وپرورش اظهارکرد: یکی از رویکردهای اصلی سازمان جلب مشارکت های کلیه دستگاه ها است که با توجه به دستورالعمل شورای عالی آموزش وپرورش  تفاهم نامه هایی در این راستا برای ایجاد مدارس وابسته  با دستگاه ها و نهادهای مختلف صورت گرفته است .

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده ضمن اشاره به همکاری صورت گرفته با حوزه علمیه درگذشته افزود : خوشبختانه ما مدارسی داریم که با کمک  حوزه علمیه فعالیت می کنند و حتی بخشی از این فعالیت ها بصورت غیر دولتی تطبیقی است که دانش آموزان خارج از کشور و تبعه های آنان را نیز شامل می شوند .

وی خاطرنشان کرد کرد :ما امیدواریم برای کیفیت بعد پرورشی مدارس غیر دولتی با استفاده  از ظرفیت دینی و توان علمی حوزه برای آموزش مدیران و مربیان تربیتی برنامه ریزی نماییم تا با استفاده از اساتید حوزه برای آموزش مدیران و دبیران  در آینده نزدیک شاهد رشد وشکوفایی بعد پرورشی این مدارس باشیم .

گرد ضمن اشاره به  محور های چون برگزاری نماز جماعت در مدارس غیر دولتی ، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و آموزش از راه دور  برای آموزش و انجام امور مشاوره دینی با اولیا و مربیان مدارس مشارکتی  افزود : حوزه های علمیه با رعایت قوانین و مقررات مدارس غیر دولتی می توانند بطور جدی و گسترده در مشارکت بخش غیر دولتی در آموزش وپرورش  در اجرایی کردن سیاست های  ابلاغی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) طبق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش  اقدام نمایند.

وی با بیان زمینه های مشارکت و تعامل حوزه علمیه و سازمان مدارس غیر دولتی  گفت : امیدواریم به منظور ارایه خدمات مطلوب در مناطق دور افتاده و مرزی بتوانیم از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده نموده و باحضور آنان در نشست های ویژه شوراهای مناطق مرزی در جهت بهبود کیفیت آموزشی وپرورشی  مدارس این مناطق شاهد توفیقاتی در نظام تعلیم وتربیت کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز