خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بزرگداشت فتح خرمشهر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۶۴۵

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بزرگداشت فتح خرمشهر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید استمرار داشته باشد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی روز دوشنبه، 3 خرداد ماه 95 در نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران که به مناسبت سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در سالن همایش وزارت کشور برگزار شد، با تبریک سالروز فتح خرمشهر به خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای فتح خرمشهر، گفت: دولت عراق در سال 1359 با هدف از بین بردن انقلاب اسلامی و اشغال ایران به کشور ما حمله کرد اما فرهنگ مقاومت و ایثار ملت ایران مانع تحقق اهداف جاه طلبانه استکبار جهانی و رژیم بعث عراق شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سخنان صدام در مورد اشغال خرمشهر و تصمیم او برای ماندن در ایران، گفت: رزمندگان ایرانی به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی خرمشهر، پس از گذشت کمتر از 2 سال با ایثار و مقاومت این شهر را آزاد و این پیروزی بزرگ را به ملت ایران اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با تأکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران سعی دارد با توجه به سفارش‌های مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ ایثار و شهادت را با همکاری دستگاه‌های اجرایی توسعه داده و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کند، افزود: بزرگداشت فتح خرمشهر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی افزود: خرمشهر با ایثار، شهادت و مقاومت ملت ایران آزاد شد و امام خمینی (ره) در این باره فرمودند «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، بلکه فتح ارزش‌ها است»؛ حماسه خرمشهر، حماسه ای بزرگ بود که با عنایت خدا و با مقاومت، ایثار و فداکاری ملت ایران حاصل شد.

لازم به ذکر است در این مراسم از خانواده‌های «عظیم فاضلی» از شهدای خرمشهر، «مسعود علی محمدی» از شهدای هسته ای، «مردان احمدی» از شهدای فاجعه منا، «حاج حبیب جنت مکان» جانباز فتح خرمشهر و شهید مدافع حرم، «عبدالله اسکندری»، «مرتضی زرهرن» و «سید حمید یزدانی» از شهدی مدافع حرم تجلیل شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز