خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی:

نباید از عرصه علوم انسانی غافل شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۱۱۱

آیت الله نوری همدانی بر لزوم رشد معنویت در دانشگاه‌های کشور تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت مساله علم و دانش گفت: دانش در دین اسلام از مزیت های بزرگ انسانی است و انسان دانشمند ، منزلت خاصی در درگاه الهی دارد.

ایشان افزود: شناخت زمان از مهمترین لوازمی است که یک انسان خردمتد باید با خود داشته باشد زیرا این زمان شناسی به او قدرت شناخت می دهد.

این مرجع تقلید بیان کرد: امروزه در زمانی واقع شده ایم که متاسفانه انحرافات بسیاری از مسیر اسلام و دین حقیقی اسلام در جهان شاهد هستیم؛ متاسفانه هنوز مسلمان به شرایط و دوران درخشان گذشته خود بازنگشته اند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: گذشته هیچ کتابخانه ای در غرب وجود نداشت ولی در آن زمان مسلمانان در سطح جهان توانستند چراغ علم را روشن نگاه دارند و با تاسیس مراکز علمی و کتابخانه های عظیم، علم را توسعه دهند ولی در ادامه جریاناتی رخ داد که دشمنان اسلام کشورهای اسلامی را زیر سیطره خود قراردادند.

ایشان با ذکر این مطلب که پس از اینکه کشورهای غربی به کشورهای اسلامی مسلط شدند راه علم رابه سوی این کشورها بستند، گفت: در ادامه  سپس مسلمانان ناچار بودند که برای علم آموزی به این کشورها مهاجرت کنند.

وی در ادامه به لژهای فراماسونری اشاره کرد که از سوی غربیان موجب شد تا باعث شد که جوانان به دین اسلام بدبین شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند که این دوران با شکوه احیا شود؛ خوشبختانه امروزه دوران با شکوه انقلاب است و باید دوران مجد و عظمت اسلام را زنده کنیم.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: دشمننان سعی می کنند علوم را سکولاریزه کنند و خدا را از این علوم بگیرند؛ آنها می خواهند به ما بگویند که هر چه علم است نزد آنها است ولی اصطلاحات علمی در گذشته همه عربی و اسلامی بود ولی آنها سعی کردند زبان علم را تغییر کنند؛ باید سعی کنیم که این شرایط را تغییر دهیم و زبان علم را دوباره احیا کنیم.

وی با ذکر این مطلب که در راستای رشد علوم، نباید از عرصه علوم انسانی غافل شد، گفت: این عالم سنن و قوانینی دارد که همگی الهی است و بشر نیز باید به این علوم تمسک ورزد و این علوم باید در علوم انسانی ارایه شود.

این مرجع تقلید افزود: مسئولان باید سعی کنند تا معنویت و اخلاق حرف اول را در دانشگاه های ما بزنند؛ معنویت و اخلاق باید سرلوحه تمام دانشجویان باشد و فعالیت ها باید به سمتی پیش بروند که شاهد این گسترش در این نهادها باشیم.

وی اظهار کرد: در دانشگاه ها سه امر برنامه ریزی، اساتید و تعلیم پذیری از جمله مهمترین مسایلی هستند که باید در دانشگاه ها رعایت شود؛ یکی از مسایل مهم در این زمینه توسعه دانشگاه های تک جنسیتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز