خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز میراث ناملموس تهران:

سومین نشست شورای حکام مرکز میراث ناملموس تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۴۱۵

سومین نشست عادی شورای حکام مرکز میراث ناملموس تهران از هشتم خرداد ماه جاری به مدت سه روز در هتل لاله تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، رئیس مرکز میراث ناملموس تهران با اعلام این خبر،  ارائه‌ و تصویب گزارش عملکرد مرکز طی سال گذشته، اعمال اصلاحاتی بر توافقنامه‏ی تاسیس مرکز، تصویب پروپوزال هیئت اجرایی مرکز، انتخاب اعضای متخصص شورای حکام  و انتخاب  دو کشور عضو شورای حکام برای دوره‏ی 2017 تا 2021،  را دستور کار این  نشست سه روزه برشمرد.

یداله پرمون بحث و تبادل‌نظر پیرامون دستورکار و برنامه‌ی فعالیت‌های این مرکز در سال 2016 میلادی که بر اساس استانداردهای یونسکو تصویب و اجرایی  خواهد شد را از دیگر برنامه های این نشست ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه به منظور وفاق صلح در منطقه طراحی نشان واره ( لوگوی) این مرکز طی فراخوانی به مسابقه گذاشته و از 150 طرح دریافتی از داخل و خارج طرح هایی برگزیده شده است اظهار داشت: موارد انتخابی در  این نشست به اعضاء حاضر ارایه خواهد شد تا در صورت تصویب، به عنوان نشان واره  دایمی مرکز در مکاتبات، همایش ها و اوراق مرتبط مورد استفاده قرار گیرد. 

پرمون عضویت 11 کشور از 24 کشور منطقه در مرکز میراث ناملموس تهران را موفقیتی بزرگ برای این مرکز  خواند و افزود:  امیدواریم طی ماههای آینده تعداد کشور های عضو افزایش یابد.

این مسئول بر گزاری دو همایش ملی تخصصی، کارگاههای آموزشی داخلی و خارجی، انتشار آلبوم موسیقی سنتی در راستای حمایت از استعدادهای نو، چاپ کتاب آلبوم عکس مراسم ازدواج در بین اقوام ایرانی، کتاب ویژه کودکان در زمینه عروسک های نوروزی و پروژه اتمام مقالات تخصصی در زمینه میراث ناملموس جهت چاپ را از اقدامات این مرکز در سال 2015 میلادی بیان کرد.

 با کارکرد دبیرخانه ای وظایف ترسیم‌شده در توافق‌نامه‌ی فی‌مابین یونسکو و دولت جمهوری اسلامی ایران را در سطح منطقه‌ی آسیای غربی و مرکزی پی‌گیری می‌کند. بر این اساس، عمده‌ی فعالیت‌های این مرکز به شکل برون‌سپاری و از طریق عقد قرارداد با مجریان گوناگون انجام می‌شود. درعین‌حال، مرکز از حضور مشاوران و ناظرانی متخصص در این حوزه نیز بهره‌مند است.

ارتقای کنوانسیون 2003 یونسکو و اجرای آن در آسیای غربی و مرکزی؛ تقویت ظرفیت­‌ها و همکاری در منطقه برای شناسایی، فهرست­‌برداری، مستندسازی و مطالعه­‌ی میراث فرهنگی ناملموس برای ایجاد زمینه­‌ی مشارکت در جهت پاسداری از این میراث؛پیشبرد و هماهنگ­‌سازی مطالعات علمی و فنی معطوف به توسعه، مدیریت، و ارزیابی معیارهای پاسدارانه برای میراث فرهنگی ناملموس موجود در منطقه؛ تقویت ظرفیت‌­ها در آن دسته از کشورهای منطقه که عضو کنوانسیون 2003 هستند، برای مشارکت فعال در اجرای کنوانسیون در سطوح منطقه­‌ای و بین­‌المللی، و به‌ویژه در ارتباط با عناصر میراث فرهنگی ناملموس مشترک موجود در قلمرو دو یا چند کشور منطقه رئوس وظایف این مرکز بر اساس توافق­نامه­‌ی  یاد شده به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز