خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد:

لزوم اعمال مجازات سنگین برای مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۵۱۵

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر لزوم پیشگیری از شیوع معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: باید از ترویج و توسعه ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری کرد، زیرا در صورت شیوع یک معضل تبعات آن گریبانگیر جامعه می‌شود و کنترل و کاهش آن بسیار دشوار خواهد بود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، احمد شجاعی در افتتاحیه سمینار علمی سوءمصرف و اعتیاد به الکل از دیدگاه طب بالینی و قانونی که صبح امروز در سالن شهید بهشتی سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد، افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد مصرف مشروبات الکلی در کشور به ویژه در بین جوانان بوده‌ایم که در کنار بحث سوءمصرف مواد مخدر معضل پیچیده‌ای را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اعتقادات مذهبی کشور ما و ممنوعیت دین اسلام برای مصرف مشروبات الکلی اظهارداشت: هرچند در کشورهای غربی ممنوعیتی برای مصرف مشروبات الکلی وجود ندارد اما اجازه مصرف در هر شرایط و هر سن و سالی به افراد داده نمی شود و محدودیت‌های برای مصرف مشروبات اعمال می کنند؛ اما در کشور ما شاهد آن هستیم که برخی افراد جسورانه و بدون توجه به اعتقادات دینی و مذهبی به مصرف این مواد می پردازند و در پی آن آسیب‌ها و معضلاتی را نیز ایجاد می کنند که این موضوع خود نشاندهنده عدم بازدارندگی قوانین در کشور است.

به گفته دکتر شجاعی در برخی از حوادث رانندگی که منجر به فوت راننده و سرنشینان هم شده نتیجه تست الکل راننده خودرو در آزمایشگاه های پزشکی قانونی مثبت بوده است و همین موضوع توجه بیشتر به لزوم تصویب قوانین بازدارنده و تشدید مجازات برای رانندگی در حین مستی را دو چندان می کند.

وی همچنین بر لزوم اصلاح قوانین در موضوع مصرف مشروبات الکلی اشاره و خاطرنشان کرد: با اصلاح قوانین و اعمال مجازات سنگین برای مصرف کنندگان مشروبات الکلی باید بازدارندگی قوانین را افزایش دهیم که در این زمینه می توان از پیشنهادات و راهکارهای صاحبنظران و دست‌اندرکاران خبره بهره مند شد.

دکتر شجاعی ترویج و توسعه مراکز ترک الکل را نیز ضروری دانست و ادامه داد: از آنجا که افراد الکلی داوطلبانه اقدام به ترک الکل می کنند درمان در مورد آنان مؤثرتر است و عمده این افراد موفق به ترک می شود بنابراین می توان با افزایش مراکز ترک اعتیاد به الکل به بهبود تعداد بیشتری از افراد مبتلا کمک کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در پایان با اشاره به نقش مهم خانواده ها در جلوگیری از  مصرف الکل بین جوانان یادآور شد: باید در خانواده ها ضمن بیان مضرات و تبعات مصرف مشروبات الکلی، فضایی مفرح و آرام  برای جوانان ایجاد کنیم به شکلی که مصرف مشروبات حتی به ذهن جوانان نیز خطور نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز