خبرگزاری کار ایران

همکاری تهران و وین در زمینه مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۳۱۰

شهردار شهر وین در راس هیاتی ضمن بازدید از مرکز فرماندهی و مدیریت بحران تهران با برنامه های شهرداری در این زمینه آشنا و بر لزوم همکاری تهران و وین در این بخش تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، عباس تقی‌زاده قائم مقام سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: در مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران همه حوادث طبیعی و برخی حوادث انسان ساز به صورت 24 ساعته مورد سنجش و بررسی قرار می گیرد و در صورت نیاز هماهنگی با بیش از 80 سازمان مختلف از طریق این مرکز صورت می گیرد.

وی با اشاره به این که تهران در خصوص اجرای مدل های موفق مدیریت بحران تجربیات خوبی کسب کرده که می تواند این تجربیات را در اختیار مدیریت شهری وین قرار دهد از توجه ویژه به تاب آوری شهری در این مدل نوین مدیریتی خبر داد و افزود: نزدیک به 85 درصد ساکنان استان تهران شهرنشین هستند که همین موضوع باعث توجه ویژه به بحث تاب آوری شهری شده و نحوه مقاومت در برابر بحران ها را در این استان برجسته ساخته است.

قائم مقام سازمان مدیریت بحران تهران تاکید کرد: نکته مهم در موضوع تاب آوری شهری ادامه فعالیت ها در شرایط بحرانی و نحوه بازگشت سریع به حالت عادی است.

وی در ادامه ضمن تشریح فعالیت های سازمان در بخش های پیشگیری، آموزش و آمادگی به معرفی سامانه های به کار رفته در مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران پرداخت و نحوه استفاده از این سامانه ها را در شرایط بحرانی توضیح داد.

در ادامه میشایل هویپل شهردار شهر وین نیز با اشاره به این که تعریف بحران در منطقه خاورمیانه با شهری چون وین فرق می کند، از بحران های طبیعی و حوادث انسان ساز به عنوان عمده موضوعات بحرانی برای وین نام برد و تعامل مثبت سازمان های مختلف با همدیگر و نیز با شهروندان را یکی از عوامل مهم در مواجهه درست با بحران ها در این شهر نام برد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت و گویی اختصاصی افزود: بازدید از مرکز مدیریت بحران شهر تهران انسان را تحت تاثیر قرار می دهد، برای شهری که 11 میلیون جمعیت دارد، داشتن چنین مرکزی از اهمیت فراوان برخوردار است.

وی یادآور شد: همکاری های وین و تهران به صورت کلی و نیز در زمینه مدیریت بحران برای دو شهر از اهمیت برخوردار است و می توانیم در این زمینه کارشناسان خود را برای همکاری و تبادل تجربیات به مرکز شما در تهران اعزام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز