خبرگزاری کار ایران

غلامرضا انصاری:

شهردار تهران باجگیران را معرفی کند/ فریاد والدینِ مظلوم فاطمه را بشنوید

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۴۳۳

عضو شورای شهر تهران گفت: کاش شهردار به جای لابی‌های سیاسی همت خود را در رفع چالش‌های بزرگ کلانشهر تهران به خصوص در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا انصاری در دویست و شصت و سومین شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه تهران شهر غریبی است، گفت: در دوران دولت‌های نهم و دهم شهردار تهران به دلیل رقابت و اختلاف سلیقه با رئیس دولت و دولتمردان قبلی و البته لجبازی‌های رئیس دولت وقت نتوانست از بودجه‌های عمومی و دولتی و سهمی که دولت‌ها درخصوص حمل و نقل عمومی باید پرداخت می‌کردند؛ استفاده کنند و به رغم درآمدهای رویایی 700 میلیاردی شهردار نتوانست هیچ استفاده و بهره‌ای برای تهران جذب کنند.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم نیز این سناریو در حال تکرار است و فعالیت‌های سیاسی شهرداری باعث شد که شهر تهران در گرفتن بودجه‌ها و امکانات با مشکل مواجه شود و آنان که در این میان خسارت می‌بینند؛ شهروندان تهرانی‌ هستند.

انصاری با اشاره به سخنان شهرداری تهران در شوخی با دولت یازدهم گفت: شهردار تهران در این همایش به عدم کارآیی کلید ریاست جمهوری در باز نمودن قفل مشکلات مردم اشاره کرد. ظاهرا ایشان قصد تخریب قفل‌ها را با گازنبر در سر می‌پرورانند.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه شهردار تهران در این دوره شورای شهر به مدد حضور نگاه کارشناسی و دیدگاه کلان نگر اعضای شورا به پاسخگویی در قبال عملکرد زیرمجموعه خویش به آنها فراخوانده شده است اظهار کرد: در یک اقدام فراگیر و دیرهنگام شهردار اعضای شورای شهر را متهم به باج‌خواهی کرده است و اگر وی چنین سخنی را بر زبان رانده باید به سرعت و شخصا تکذیب می‌کرد، زیرا در فضای عمومی تاثیر این بیان کاملا مشهود است و باید به عنوان منتخب مردم تهران با قاطعیت از ایشان درخواست کنیم که رانت‌خواران و باجگیران را رسما و علنا معرفی کنند. چرا در طول 3 سال گذشته ایشان در قبال این حرکت سخیف و غیرقانونی مهر سکوت بر لب نهاده است.

وی خاطر نشان کرد: ضروری است شهردار تهران بدون درنگ خود و شهر تهران را از آستانه این سقوط بزرگ برهانند. قطعا رانت‌گیرنده و رانت‌دهنده صلاحیت ادامه خدمت در جایگاه مدیریت شهری را از دست داده است.

انصاری با بیان اینکه شهردار محترم برای بار دوم بخت خود را با استفاده از سکوی پرتاب شهرداری تهران به سوی پاستور آزموده است تصریح کرد: تنها دستاوردی که این رقابت برای شهر تهران داشته است عدم تعامل دولت نهم و دهم با رقیب سیاسی است که  در کسوت مدیریت شهر تهران به میدان انتخابات ورود کرده بود و از این رهگذر نه تنها مدیریت شهری تهران نتوانست سهم مردم شهر را از اعتبارات مصوب دولتی برای امور مختلف شهر تهران بگیرد بلکه تاوان هزینه‌های گزاف این رقابت سیاسی را شهروندان تهران می‌پردازند.

این عضو شورای شهر عنوان کرد: بدهی‌های شهرداری تهران به پیمانکاران و زخمی شدن کالبد شهر با پروژه‌های نمایشی و بدقواره شدن شهر با تراکم‌فروشی و انهدام باغات تنها گوشه‌ای از مشکلاتی است که رویکردهای دستوری ناشی از تدابیر تحکمی در شهرداری تهران به بار آورده است.

انصاری با اشاره به مهمانی سیاسی شهردار تهران در برج میلاد گفت: شاید آن زمان شهردار فکر نمی‌کرد که چند روز بعد قصور و تقصیر همکارانش در شهرداری منطقه 15 فاجعه‌ای تاسف‌بار را رقم بزند و کودک بی‌گناهی را به آغوش مرگ می‌کشاند و البته این اولین و آخرین فاجعه خواهد بود.

وی اظهار کرد: ای کاش شهردار به جای لابی‌های سیاسی همت خود را در رفع چالش‌های بزرگ کلانشهر تهران به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی در این شهر می‌گذاشت که مانند سرطان در حال گسترش و نفوذ به تمام اندام پیکر نحیف این شهر است.

این عضو شورای شهر افزود: فریاد تظلم‌خواهی پدر و مادر مظلوم و بی‌کس فاطمه آن کودک 5 ساله وجدان‌های خفته و با درد را بیدار کند. باید به شهروندان نه در شعار و مصاحبه بلکه در عمل و برنامه احترام گذاشت و حقوق آنان را در همه ابعاد ایفا کرد.

وی تاکید کرد: آینده تهران باید بصورت شهری جهانی ترسیم شود که در تحولات جهانی تاثیرگذار بوده و مرکز تعاملات، گفت‌وگوها و تصمیم‌گیری‌ها در سطوح مختلف محلی و بین‌المللی در زمینه‌های دیپلماتیک، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

انصاری خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولیان این شهر وظیفه داریم که زندگی شاد همراه با امید به آینده‌ای بهتر امنیت فردی، روانی، شغلی، فرهنگی، اجتماعی، حق آزادی اندیشه و بیان حق دسترسی آزاد به تمامی رسانه‌ها، حق نقد و نظارت وسهولت و  سرعت دسترسی به مدرن‌ترین خدمات شهری و تکریم شایسته شهروندان که ازجمله شاخص‌های حقوق شهروندی است برای تمامی شهروندان تهران فراهم کنیم.

وی در پایان تاکید کرد:‌ تهران با رسیدن به این شاخص‌ها فاصله زیادی دارد زیرا تهران شهر غریبی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز