خبرگزاری کار ایران

قائم مقام بنیاد شهید تاکید کرد:

ضرورت حضور فعال پیام‌آوران ایثار در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۷۳۷

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، راویان و پیام آوران ایثار را سربازان خط مقدم جنگ نرم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، سردار محسن انصاری  در دیدار با اعضای تشکل پیام آوران ایثار ضمن تسلیت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و همچنین گرامیداشت سالگرد قیام 15 خرداد، نشان دادن نیاز بشریت به دین و معنویت را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب امام خمینی (ره) دانست و افزود: حضرت امام (ره) ثابت کردند که در قرن بیستم دین و معنویت همچنان مورد نیاز بشریت است و امروز نیز در قرن بیست و یکم دین اسلام یک مبارزه دائمی با نظام سلطه را راهبری می‌کند.

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی یک جریان فکری و مبارزاتی و انقلابی را در سراسر منطقه و جهان راهبری می‌کند و استکبار به همین دلیل همواره در تلاش است تا سنگرهای فتح شده توسط انقلاب اسلامی را پس بگیرد و روش کار نیز در حال حاضر در این راه جنگ نرم است و در مقابل این جنگ نرم پیام آوران ایثار سربازان خط مقدم این نبرد مقدس هستند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین حماسه‌های جنگ گفت: ایشان فرموده‌اند «پنجاه‌سال دیگر هم بایستى درباره‌ دفاع مقدّس بنویسیم، بگوییم، توصیف کنیم، تشریح کنیم، انواع و اقسام هنرها را به خدمت بگیریم، براى اینکه این حادثه‌ عظیم را تبیین‌کنیم». این جمله باید استراتژی اصلی پیام آوران ایثار باشد، زیرا این تشکل بر همین اساس شکل گرفته است و هدف اصلی آن نیز باید مجاهد پروری باشد. این استراتژی در واقع همان استراتژی عاشورایی است که تا امروز آن حماسه عظیم را حفظ کرده است.

سردار انصاری به شروط ده‌گانه لازم برای فعالیت پیام آوران ایثار اشاره کرد و گفت: از این شروط می‌توان به دارا بودن شناخت و دانش لازم، داشتن اعتقاد، مخاطب شناسی، مهارت ارتباطی، دارا بودن هنر تشریح و تبیین، خستگی ناپذیری، استمرار، صبر و حوصله، اقناعی بودن بحث‌ها و حضور فعال در فضای مجازی و ارتباطی اشاره کرد و این‌ها عناصر لازم برای تبدیل کردن پیام آوران ایثار به یک واقعیت اجتماعی هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای فعالیت مناسب پیام آوران ایثار گفت: از جمله زمینه‌هایی که می‌تواند بستر مناسبی برای پیام آوران ایثار باشد، حضور راویان در اردوهاست، زیرا به طور متوسط در هر روز 1000 نفر از ایثارگران از سوی بنیاد در اردو به سر می‌برند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه در خصوص لزوم فعالیت پیام آوران ایثار در حوزه مدافعان حرم گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که «اگر شهدای مدافع حرم نبودند، اثری از حرم اهل بیت نبود» و بر همین اساس می‌توان تعبیر کرد که دفاع از حرم، دفاع مقدسی است که در امتداد دفاع مقدس 8 ساله کشورمان قرار دارد و امروز این دفاع مقدس در سرزمین مقاومت و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در حال جریان است.

انصاری در پایان تأکید کرد: در همین راستا باید از ظرفیت پیام آوران ایثار برای تدوین و تبیین ایثار و فداکاری مدافعین حرم استفاده کرد و ابتدا حماسه‌های مدافعین حرم و فاطمیون و زینبیون را تدوین و سپس آن را برای جوانان تشریح و تبیین کرد.

گفتنی است در این دیدار جانباز بصیر حمید اعتماد مدیرعامل تشکل پیام آوران ایثار شرحی از فعالیت‌های و سوابق این تشکل را بیان کرد و در ادامه اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعضای تشکل پیام آوران ایثار نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز