خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش‌‌بینی سازمان هواشناسی خبرداد:

بارش باران همراه با باد شدید در نوار شمالی کشور/ پیش‌بینی رگبار برای آسمان تهران

مدیرکل پیش‌‌بینی سازمان هواشناسی از وزش باد درنوار شمالی کشور و بارش رگبار درتهران بعد ازظهر امروز خبرداد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به عبور موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور گفت: برای شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور و در بعداز ظهر رگبارباران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین رگبار و رعد وبرق در شمال خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این موج روز جمعه در دامنه‌های البرزشرقی، و مناطقی از شرق کشور فعال خواهد بود، ادامه داد: روز شنبه نیز در غالب مناطق کشور شاهد آسمان صاف و آفتابی و روند افزایش دما خواهیم بود. همچنین برای برخی نقاط شمال شرق، جنوب شرق و شمال غرب شکور در بعداز ظهر شنبه بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌‌بینی سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد و گرد و خاک در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور خبرداد و گفت: بخش‌های شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان نیز امروز به دلیل وزش باد شدید مواج پیش‌می‌شود. همچنین  طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرقی کشور در بعضی ساعات شاهد وزش باد شدید همراه با گرد و غبار در برخی نقاط خواهیم بود.

به گفته وظیفه؛ تهران بعد از ظهر امروز شاهد افرایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهد بود همچنین طی دو روز آینده آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۳۷۷۱۷۶