خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تدوین و اجرای راهنماهای بالینی و کنترل تقاضا در نظام سلامت ضروریست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در سال جاری خبر داد و گفت: می‌دانیم فاصله تورم و حقوق بازنشستگان 67 درصد است و تلاش می‌کنیم این فاصله کاهش پیدا کند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی ربیعی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های بیمه سلامت در سال‌های 95 و 96 بیان کرد: طرح تحول سلامت پروژه بزرگ دولت در عرصه اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تعداد 11 میلیون نفر زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و پیش‌بینی ما اضافه شدن 5 میلیون نفر به این تعداد بود.

ربیعی بر یکپارچه عمل کردن سازمان‌های بیمه‌گر در حوزه بیمه سلامت تأکید کرد و بیان داشت: خدمات بیمه سلامت باید با کیفیت بیشتر گسترش پیدا کند.

ربیعی ادامه داد: از این به بعد هر نفر دارای یک دفترچه بیمه درمانی می‌شود و در مرحله بعدی دفترچه‌های بیمه حذف می‌شوند و به جای آن، روش کارت و بدون کارت را دنبال می‌کنیم.

به گفته این مسئول، بانک رفاه کارگران برای پرداخت بدهی به بیمارستان‌ها و داروخانه‌های خصوصی به همکاری دعوت شده است.

ربیعی با بیان اینکه امروز پایگاه جامع اطلاعاتی بی‌نظیر بیمه سلامت در کشور راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: دفترچه‌های فیزیکی بیمه در کشور حذف می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این موضوع در جلسه هیأت دولت مطرح شده است.

ربیعی از افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در بخش تامین اجتماعی تلاش می‌کنیم با 30 روز کاری زیر 900 هزار تومان پرداختی نداشته باشیم.

مقام عالی وزارت کار، متذکر شد: می‌دانیم فاصله تورم و حقوق بازنشستگان 67 درصد بوده و تلاش می‌کنیم این فاصله کاهش پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها با مراجعه به بانک رفاه می‌توانند 60 درصد از مطالبات خود را دریافت کنند، گفت: مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت در زمینه بیمه سلامت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: امسال ماهانه 800 تا یک هزار میلیارد تومان پرداختی داریم و ارزش دفترچه‌های بیمه از 4 هزار تومان به 32 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی خرید راهبردی را از برنامه‌های مهم وزارت رفاه ذکر کرد و افزود: 20 قلم داروی پر مصرف مانند داروهای هورمونی برای عمل زیبایی شناسایی شدند.

وی درباره طرح تحول سلامت، افزود: طرح تحول سلامت دارای اشکالات بوده و یکی از مشکلات، کنترل منابع است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت: در شورای عالی سلامت استفاده از راهنمای سلامت به تصویب رسیده و در مدت یک ماه آینده 17 راهنمای بالینی در کشور به‌کارگیری می‌شوند.

ربیعی بیان کرد: خرید راهبردی درمانی براساس راهنمای بالینی در کشور انجام می‌شود.

کد خبر : ۳۷۷۲۳۹