خبرگزاری کار ایران

نماینده کرمان در شواری عالی استان‌ها مطرح کرد:

کمبود تخت‌ بیمارستانی، پزشک و پرستار در کرمان

نماینده کرمان در شواری عالی استان‌ها از کمبود تخت‌های بیمارستانی، پزشک متخصص و پرستار در این استان انتقاد کرد.

کمال جوانمرد (نماینده مردم کرمان در شورای عالی استان‌ها) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه در استان کرمان ۸۵ مرکز بهداشتی و ۳۳۱ خانه بهداشت وجود دارد، گفت:  ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستان کرمان،  دولتی و ۳۰ درصد مربوط به بخش غیردولتی است.

وی افزود: بر اساس نقشه درمان استان باید تا سال ۱۴۰۴ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر  ۶۰ متخصص داشته باشیم که در حال حاضر فاصله زیادی در این زمینه وجود دارد و ۹۱۶ متخصص در استان وجود دارد که این رقم برای ۱۴۰۴ باید به ۲۲۷۹ متخصص برسد که فاصله ما با این تعداد بسیار زیاد است.  

نماینده مردم کرمان در شورای عالی استان‌ها گفت: تا ۱۴۰۴  باید۹۰ پزشک عمومی را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر داشته باشیم که در این زمینه نیز در حال حاضر کمبود شدید قابل ملاحظه‌ای را داریم.  

جوانمرد با اشاره به نیاز به داروساز  و دندانپزشک در استان کرمان گفت: در حال حاضر باید حدود ۳۲۰ داروساز و ۴۶۱ دندانپزشک به بدنه مراکز درمانی اضافه شود.

وی با بیان اینکه جمعیت پرستاران کرمان ۳ هزار و ۹۷۷ نفر هستند که باید تا ۱۴۰۴ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر برسد، گفت: در حال حاضر کمبود شدید پزشک عمومی و پرستار در استان کرمان وجود دارد و در این زمینه باید تا ۱۴۰۴ دو برابر افزایش به وجود بیاید.

جوانمرد افزود: با توجه به جمعیت حدود ۳ میلیون نفری استان کرمان کمبود قابل ملاحظه‌ای در این استان از نظر تخت‌های بیمارستانی و آمبولانس مشهود است.

وی در خصوص عدم توجه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به امحا زباله‌های بیمارستانی گفت: هنوز اقدام عاجلی با وجود تذکرات فراوان شواری عالی برای این موضوع انجام نشده و زباله‌های عفونی بیمارستانی کماکان سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

کد خبر : ۳۷۷۵۳۰