خبرگزاری کار ایران

مدیر بافت تاریخی پیرامون حرم امام رضا (ع) خبر داد:

تدوین طرح امکان سنجی احیاء بناهای تاریخی مشهد و حریم منظری حرم مطهر

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۷۸۵

مدیر بافت تاریخی پیرامون حرم امام رضا (ع) از مراحل پایانی طرح امکان سنجی احیاء بناهای تاریخی مشهد و حریم منظری حرم مطهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، «وفا ثابتی» مدیربافت تاریخی پیرامون حرم امام رضا (ع) اعلام کرد: باتوجه به اینکه سال گذشته از اعتبارات استانی و ملی محروم بودیم اما تعاملات خوبی با اداره کل راه و شهرسازی استان داشتیم.

او گفت: درحال حاضر برای تحقق مصوبات شورای عالی و معماری و شهرسازی، مطالعاتی در رابطه با بافت تاریخی مشهد آغاز شده تا از این طریق بتوانیم آثار واجد ارزش های تاریخی و معماری را شناسایی و مورد بازنگری قرار دهیم.

آنطور که مدیر بافت تاریخی پیرامون حرم امام رضا (ع) می گوید، تهیه طرح امکان سنجی احیاء بناهای تاریخی در بافت پیرامون حرم و حریم منظری حرم مطهر نیز به پایان رسیده و بررسی نهایی آن درحال انجام است.

وی افزود: به محض اینکه این طرح از سوی معاونت میراث فرهنگی، اداره ثبت آثار و همچنین اداره امور پایگاه مورد تصویب قرار گیرد به بخش ها و سازمان های مربوطه ابلاغ می شود تا براساس ضوابط موجود در این طرح ساخت و سازها و صدور پروانه انجام گیرد.

آنطور که ثابتی معقتد است، درحال حاضر 150 اثر واجد ارزش تاریخی در بافت تاریخی مشهد شناسایی شده است و نزدیک به 50 اثر ثبتی نیز در بافت حرم مطهر قرار داد که از 50 اثر ثبتی، 10 اثر در مجموعه آستان قدس رضوی قرار دارد.

او گفت: طی سالهای گذشته 10 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی به دلیل اجرای طرح تفصیلی نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم تخریب شد و دیگر آثار موجود نیازمند رسیدگی و مرمت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز