خبرگزاری کار ایران

در نخستین روز از ماه رمضان برگزار می‌شود؛

رئیس‌جمهور میزبان ضیافت افطار ایتام

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۲۱۸

امسال در نخستین شب از ماه مبارک رمضان، رئیس جمهوری افطار را میزبان ایتام تحت حمایت کمیته امداد خواهد بود.

به گزارش ایلنا، جشن رمضان امسال در باغ موزه قصر، با هدف ترویج و گسترش سنت حسنه و اسلامی حمایت از نیازمندان و اکرام ایتام و اطعام نیازمندان با همکاری شبکه پنج سیما برگزار می‌شود.

در حاشیه برگزاری جشن رمضان 120 غرفه از تولیدات و محصولات کارآفرینان سراسر کشور عرضه و به فروش می‌رسد تا مردم خیر و نیکوکار از نزدیک با توانایی‌های این افراد آشنا شوند. همچنین 100 غرفه در زیرگذر چهارراه ولیعصر و پارک پرواز در قالب نمایشگاهی از تولیدات و محصولات مددجویان استان‌های کشور در ماه مبارک رمضان برپا می‌شود. توجه به اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و زمینه خروج آنان از چرخه حمایتی با ایجاد مشاغل خرد و خانگی جزو اولویت‌های اصلی کمیته امداد به شمار می‌رود لذا در جشن رمضان امسال برخلاف سال گذشته که جلب مشارکت‌های مردمی بود، طرح‌ها و کارآفرینان موفق در حوزه اشتغال و خودکفایی معرفی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، برنامه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، آموزشی و سرگرمی، برپایی غرفه آرزوها برای به نمایش گذاشتن و برآوردن آرزوهای مددجویان، غرفه‌های حامی یابی برای مددجویان استان تهران و سایر استان‌های کشور از دیگر برنامه‌های این نهاد در حاشیه برگزاری جشن رمضان امسال است. جشن رمضان هر شب پس از افطار و از ساعت 22 از شبکه پنج سیما به نمایش در می‌آید.

از دیگر سنت‌های هر ساله کارگزاران نظام برپایی سفره اطعام افطاری برای ایتام  تحت حمایت کمیته امداد است که امسال نیز در نخستین شب از ماه مبارک رمضان رئیس‌جمهوری افطار را میزبان ایتام تحت حمایت کمیته امداد است.

همچنین برگزاری هفته اکرام ایتام و اطعام ایتام همزمان با  ولادت امام حسن مجتبی(ع) تا شهادت حضرت علی(ع)، (15 تا 21 ماه مبارک رمضان) از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان این نهاد است، طرح اکرام (ایتام و محسنین) چند سالی است که با هدف حمایت از ایتام و کودکان خانواده‌های نیازمند و به همت کمیته امداد و مشارکت حامیان خیر شکل گرفته و توانسته در مسیر خود به تعالی قابل توجهی دست یابد.

هم اکنون حدود 930 هزار خیر نیکوکار از ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد حمایت مادی و معنوی می کنند. بیشترحامیان ایتام و محسنین افراد بومی همان استان و شهر هستند به طوری که بیش از 625 هزار نفر از حامیان در همان منطقه ایتام و محسنین سکونت دارند که نشان از اجرای موفق این طرح‌ها در استان‌ها و توجه هموطنان به یتیم نوازی و دستگیری از نیازمندان است.

حدود 200 هزار کودک یتیم و فرزندان محسنین (بد سرپرست) که شامل فرزندان خانواده‌های زندانیان، طلاق و یا خانواده‌های دارای بیماری‌های صعب‌العلاج می‌شوند از خدمات حمایتی کمیته امداد استفاده می‌کنند. همچنین حدود 30 هزار خانوار نیز به علت زندانی بودن سرپرست تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز