خبرگزاری کار ایران

سالاری:

قانونگذاری‌ شورای شهر خروجی ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۵۶۶

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران باید از روزمرگی خارج شود و بیشتر به موضوعات راهبردی برای شهر بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سالاری در جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در خصوص میزان مطالبات شهرداری تهران از دولت اظهارداشت: از مهمترین مشکلات مربوط به شورا و شهرداری این است که ما مدام قانونگذاری می‌کنیم، قانون‌هایی که هیچ خروجی ندارد، چرا که بعضا این قانون‌ها اجرایی نیست یا اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: شورا طی 15-16 سال گذشته به اندازه کافی قانونگذاری کرده است حتی قوانین اضافی. اکنون شورای چهارم با توجه به اینکه شهرداری تهران که رکورددار طولانی ترین زمان تصدی گری در شهرداری است و تجربیات زیادی کسب کرده است، اکنون به جایی رسیده که باید یکسری محورهای راهبردی را برای آن تدوین کرد و جلساتی را به بررسی این موضوعات اختصاص داد هرچند که موضوعات چالشی باشد.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه ارائه چنین گزارشاتی بسیار مفید است گفت: امروز برای یکبار هم که شده برای رسانه ها ، شهروندان، اعضای شورا و بطور کلی اذهان عمومی مشخص شد که دولت ها چقدر بدهی به شهرداری دارند هرچند که در این گزارشات اشکالاتی هم وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد اما مشکل اصلی اینجاست گزارشی که در جلسه ارائه می شود، بعد از جلسه مورد پیگری قرار نمی گیرد که نتیجه ای برای آن حاصل گردد.

سالاری با اشاره به اینکه دولت فعلی با توجه به نقدینگی موجود نسبت به پرداخت بدهی ها بهتر از دولت گذشته عمل کرده است تاکید کرد: دولت می بایست براساس مصوبات مجلس عمل کند و اگر موردی در مجلس تصویب نشود دولت نمی تواند خلاف قانون کاری را انجام دهد.

وی افزود: تکلیفی که می توان برای این گزارش تعیین کرد اینست که حسابرسان پیگیری کنند آنچه که در مجلس مصوب شده و تکلیف بوده چیست و چقدر از آن انحراف صورت گرفته است و آن را اعلام کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ادامه جلسه با تاکید چندین باره بر لزوم خروج شورای شهر تهران از روزمرگی گفت: ما الان دیگر باید به موضوعات راهبردی مانند درآمدهای پایدار یا موضوع مدیریت یکپارچه شهری که مجلس فعلی آن را بررسی می‌کند، بپردازیم که طبق آن عملا اختیارات شورا کاهش می یابد و من بارها به آقای چمران تذکر داده ام که اعضای شورا را در جریان گزارشات جلساتی که شرکت می‌کنند قرار دهند و کمیته های مشترک شورا، دولت، مجلس احیا شوند متاسفانه مابه عنوان پارلمان شهری پایتخت در جریان جلسات قرار نمی‌گیریم.

سالاری در پایان بر لزوم اختصاص جلسات شورا به بررسی چالش‌های اساسی شهر تهران تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز