خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ مطرح کرد:

خودداری از روزه‌خواری در ملاعام/ شناسایی۱۰۰ سارق سابقه‌دار

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۸۷۰

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره افرادی که به هر دلیل امکان روزه‌گرفتن برایشان وجود ندارد، گفت: ممکن است؛ افرادی مسافر بوده یا به دلایلی دیگر نتوانند روزه بگیرند که از این افراد می‌خواهم که رعایت حال روزه‌داران را کرده و در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی و احترام به حقوق شهروندی از روزه‌خواری در ملاء عام که جزو مصادیق نقض حقوق شهروندی و تخلف محسوب می‌شود، خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، سردار حسین ساجدی‌نیا امروز در حاشیه طرح دستگیری بیش از 100 زورگیر و سارق در پایتخت، به تمهیدات پلیس در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: شب گذشته در راستای اجرای طرح های ضربتی پلیس برای برخورد با سارقان به عنف و کیف قاپی های گسترده ماموران موفق به شناسایی ۱۰۰ سارق سابقه دار شده که در قالب ۲۹ باند بزرگ سرقت در سراسر پایتخت فعالیت می کردند.

سردار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به شناسایی و دستگیری 100 سارق، گفت: افراد دستگیر شده به اتهام جرایمی چون کیف‌قاپی، زورگیری، سرقت از منزل، سرقت از خودرو و... دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این افراد در نقاط مختلفی از پایتخت دستگیر شده و برخی از آنها در شهرهای دیگر بوده‌اند که با هماهنگی فرماندهی انتظامی دیگر استان‌ها نسبت به دستگیری آنان اقدام شده‌ است، از دستگاه قضایی خواست تا نسبت به برخورد با این سارقان و احکام صادره برای این سارقان حساسیت بیشتری داشته باشند؛ چراکه در بین دستگیرشدگان فردی حضور دارد که پیش از این دارای 24 مورد دستگیری است.

سردار ساجدی نیا با اشاره به جلسه میان پلیس و دادستانی تهران اظهار کرد: البته درخواست ما از دستگاه قضایی به این معنا نیست که آنان برخورد مناسبی با سارقان نداشتند، بلکه از سال گذشته تاکنون برخوردهای قاطعی با سارقان را شاهد بوده‌ایم و امیدواریم این تعامل و همکاری بیش از پیش ادامه داشته باشد.

رییس پلیس پایتخت همچنین به تشریح وضعیت وقوع سرقت در پایتخت، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون سرقت در تهران کاهش 11 درصدی داشته و امیدواریم با اقدامات انجام شده از سوی پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری این روند کاهشی شتاب بیشتری داشته باشد.

وی درباره مال‌خرانی که با این افراد همکاری داشتند، افزود:در این رابطه بیش از 20 مالخر شناسایی شدند که برخی از آنها دستگیر شده و برخی دیگر نیز طی روزهای آینده دستگیر خواهند شد.

وی ادامه داد: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان چندین نشست میان پلیس پایتخت و صنوف مراکز تهیه و توزیع غذا برگزار و در آن تصمیماتی برای نحوه فعالیت این صنوف گرفته شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه براساس این تصمیمات همچون سال‌های گذشته برای مراکز تهیه و توزیع غذا برنامه‌هایی تهیه و تدوین شده است، عنوان کرد: مراکز تهیه و توزیع غذا، اغذیه‌فروشی‌ها، سفره‌خانه‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ها و قهوه‌خانه‌ها از نیم ساعت قبل از ساعت افطار تا نیم ساعت قبل از سحر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی همچنین به موافقت پلیس با اکران بامدادی سینماها در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این مورد همچون سال‌های گذشته مجوز فعالیت سینماها از افطار تا سحر صادر شده است.

سردار ساجدی نیا ادامه داد: پلیس با فعالیت سینماها در این بازه زمانی موافق است و سینماداران به جز ایام شب‌های قدر می‌توانند از افطار تا پیش از سحر نسبت به اکران فیلم‌ها اقدام کنند و پلیس نیز در راستای تامین امنیت با آنان همکاری خواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش ساعت طرح زوج و فرد در ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ساعت پایان طرح زوج و فرد در ماه رمضان دو ساعت کاهش یافته و در ساعت 17 به پایان می‌رسد، اما ساعت محدوده طرح ترافیک تغییری نکرده و همان ساعت 17 است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به تشریح تمهیدات پلیس در شب‌های قدر گفت: برای این شب‌ها پلیس در دو حوزه ترافیکی و انتظامی تسهیلاتی را به شهروندان ارائه خواهد داد و بر این اساس در اطراف امامزاده‌ها، مساجد و تکایا استقرار نیرو خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز