خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران:

70 درصد ورودی زندان‌ها بیمارند/ کاهش ابتلا به ایدز در زندان‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۹۰۷

صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان تهران با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس دادگستری استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهراب سلیمانی؛ مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران در مراسم تودیع خود با یادآوری اینکه اولین حکم مدیریت من 14 سال پیش توسط شهید لاجوردی صادر شد و حالا این بار بزرگ از دوش من برداشته شده است، گفت: در این مدت کارهای خوبی انجام شد و 251 هزار مترمربع فضای جدید از اعتبارات دولتی افزایش یافت که 18000 متر مربع توسط خیرین ساخته شد.

سلیمانی افزود: 291 هزار متر مربع از فضای زندان‌ها مورد بازسازی قرار گرفت. همچنین در این مدت 5 زندان و بازداشتگاه ساخته و افتتاح کردیم.

وی ایجاد زندان زنان برای نخستین بار در کشور را از افتخارات خود خواند و اظهار کرد: مدعی هستم؛ 90 درصد کار توسط زنان در این زندان انجام می‌شود که می‌تواند الگوی کشورهای دیگر باشد.

مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران با بیان اینکه ایجاد ستاد دیه استان تهران کار مهمی بود و در حال حاضر تمام زندانیان جرائم غیر عمد در این ستاد پرونده دارند، یادآور شد: تعطیلی زندان قصر و ایثار آقای بختیاری مهم‌ترین کار دوران مدیریت من بود و ما 12 هزار زندانی قصر را بین زندان‌ها تقسیم کردیم، چرا که این زندان لکه ننگی در تهران بود.

معاون فعلی امنیتی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به حوادث سال 88 گفت: در این دوران به رغم تمام دغدغه‌ها و سخن‌ها هیچ سخنی در خصوص سازمان زندان‌ها به میان نیامد و ما این موضوع را کنترل کردیم و دراین خصوص سرافرازیم.

وی با تاکید براینکه سا‌ل‌هاست از زندان‌های تهران فراری صورت نگرفته است و حتی فرار در زمان مرخصی و بدرقه به صفر رسیده است، افزود: سازمان گمنام کار می‌کند و هر روز هم تلاش بیشتری می‌کند.

سلیمانی افزود: میزان مرگ و میر در زندان‌ها نسبت به مرگ و میردر جامعه کمتر بوده و در ماه قبل تنها 14 فوتی داشتیم، این درحالی است که 70 درصد افرادی که به زندان وارد می‌شوند؛ بیمارند اما میزان مبتلا به ایدز در زندان نیز سال به سال کاهش یافته و تزریق نیز در زندان معنی ندارد.

مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران با بیان اینکه به رغم کمبود نیرو به دستور جهانگیری و با تاکید ایشان 3 زندان جدید در تهران افتتاح کردیم، اظهار کرد: همچنین ما هیچ زندانی نداریم که بیش از 2 ماه در بازداشت به سر برد و ما مکاتبات لازم را درباره وی انجام نداده باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز