خبرگزاری کار ایران

ساخت 4 مدرسه برکت در کبودرآهنگ همدان

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۵۳۳

فرماندار کبودرآهنگ از ساخت 4 مدرسه برکت در مناطق محروم این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، احسان قنبری گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون چهار مدرسه در شهرستان کبودرآهنگ افتتاح و به بهره‌برداری رسانده و سه مدرسه نیز در حال ساخت دارد.

وی افزود: ساخت مدرسه پیرانبار با 180 متر مربع زیربنا و صرف یک میلیارد و 920 میلیون ریال اعتبار از جمله‌ی این طرح‌ها است که هم اکنون بهره‌برداری شده است.

فرماندار کبودرآهنگ اعلام کرد: مدرسه عین‌آباد نیز از دیگر مدارس در حال ساخت در این شهرستان با زیربنای 180 متر مربع است که بنیاد برکت برای ساخت آن دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: هم‌چنین این بنیاد در ساخت هنرستان بزرگ داخل شهر کبودرآهنگ نیز با اختصاص اعتبار پنج میلیارد ریال مشارکت داشته است.

قنبری با بیان این‌که ساخت مدارس در مناطق محروم و برقراری عدالت آموزشی از اهداف این بنیاد است گفت: درخواست ساخت مدرسه در چند منطقه‌ی دیگر این شهرستان نیز وجود داشته اما هنوز قطعی نشده است.

بنیاد برکت با کارنامه احداث صدها مدرسه در سراسر کشور، در استان همدان نیز تاکنون تعهد احداث 32 مدرسه را پذیرفته که 16 طرح تکمیل و تحویل شده و 16 طرح نیز در مرحله‌ی اجرا است.

مجموع اعتباری تعهد احداث مدارس بنیاد برکت در استان همدان 128 میلیارد و 915 میلیون ریال است.

بنیاد برکت که در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد، براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب قصد دارد یک‌هزار مدرسه در مناطق محروم کشور تأسیس کند.

تاکنون این بنیاد موفق به ساخت 600 باب مدرسه در مناطق محروم کشور شده که بیش از 60 هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز