خبرگزاری کار ایران

استان تهران دارای بیشترین آمار تلفات قرص برنج

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۶۶۰

سازمان پزشکی قانونی از کاهش 19.3 درصدی تلفات قرص برنج در سال گذشته (1394) نسبت به مدت مشابه سال قبل (1393) خبر داد.

به گزارش ایلنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل تلفات قرص برنج در سال گذشته، 336 تن مرد و 177 تن زن بودند؛ به عبارت دیگر در سال 94 ، 513تن جان خود را بر اثر مصرف قرص برنج از دست دادند؛ این در حالی است که در سال 93، این میزان به 636 تن می رسید.

این گزارش افزود: استان تهران در سال 94 با 113 فوتی، بیشترین آمار تلفات قرص برنج را داشت و پس از آن استان گیلان با 76 و مازندران با 60 فوتی در رتبه های بعدی تلفات قرص برنج قرار گرفتند؛ همچنین آمار مسمومیت با قرص برنج طی سال گذشته در شمار قابل توجهی از استان‌ها کمتر از 9 تن گزارش شده است.

بر اساس این گزارش در فروردین ماه امسال هم آمار مسمومیت با قرص برنج در کشور 24.5 درصد کاهش یافت و از 49 فوتی در فروردین سال 1394 به 37 فوتی در فروردین امسال رسید.

این گزارش می افزاید: طی پنج سال گذشته (1390 تا 1394) در کشور 2 هزار و 871 تن بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند که بیشترین آن با 661 فوتی در سال 1392و کمترین آن با 463 فوتی در سال 1390 به ثبت رسیده است.

آلومینیوم فسفات که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی محصولاتی همچون برنج مورد استفاده قرار می گیرد به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) مصرف می شوند که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

مصرف این قرص ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال می کند و فرد به طرز دردناکی خواهد مرد. در صورتیکه فرد، قرص برنج را بخورد یا بوی آن را استشمام کند دچار مسمومیت خواهد شد که اگر سم از بدن او خارج نشود، مرگش حتمی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز