خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با سفیر عراق در ایران؛

مشکل تامین امنیت و مجوز اقامت معلمان در عراق/ لزوم تشکیل کمیته مشترک برای حل مشکلات

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۷۰۰

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تشکیل کمیته مشترک همکاری بین ایران و عراق برای حل مشکلات مربوط به امور تحصیلی و اقامتی دانش‌آموزان ۲ کشور تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر فانی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز در دیدار سفیر عراق، رایزن فرهنگی و مدیر مدرسه امام علی(ع) ویژه دانش‌آموزان عراقی مقیم ایران که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امیداوریم بتوانیم از برکات این ماه مبارک بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به سابقه تاریخی و دینی دو کشور ایران و عراق، تصریح کرد: ایران و عراق دارای اشتراکات فرهنگی زیادی هستند و دولت همواره تأکید می‌کند تا سطح روابط با همسایگان را بیشتر کنیم و امیدواریم کشور عراق با همکاری نیروهای مردمی و کمک مستشاران نظامی‌اش بتواند بخش‌های در اشغال داعش را آزاد کند.

فانی با بیان اینکه داعش یک جریان انحرافی است، افزود: هدف اصلی این جریان انحرافی تضعیف اسلام است و همکاری دولت ایران با عراق برای مقابله با داعش، تکلیف هر مسلمانی است.

وی در خصوص خدمات رسانی به دانش‌آموز عراقی در ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۸ هزار دانش‌آموز عراقی در مدارسی ۱۳ استان مشغول به تحصیل هستند و البته ایران هم در شهرهای بغداد، نجف و کربلا نیز مدارسی دارد که به دانش آموزان ایرانی مقیم خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات مطلوب ایران در حوزه تعلیم و تربیت ، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود در زمینه آموزش را در اختیار همسایگان ایران به ویژه دولت عراق قرار دهد تا این تجربیات بتواند منشأ خدمات مفید باشد.

وی با اشاره به مشکلات دانش آموزان عراقی در خصوص تأیید مدارک تحصیلی، افزایش تعداد مدارس و حل مشکل اقامت معلمان عراقی در ایران، تصریح کرد: متقابلاً ایران هم در کشور عراق با مشکلات متعددی مواجه است که به نظر می‌رسد بتوان با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دو کشور بررسی مسائل به صورت کارشناسی در اسرع وقت مشکلات دانش‌آموزان هر دو کشور را برطرف کرد.

فانی ادامه داد: اخذ مجوز اقامت برای معلمان کشور ایران، تأمین زمین مناسب برای احداث مدرسه، تأمین امنیت برای معلمان مدارس، ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش آموزان و صدور روادید دائم برای کارکنان مدارس ایرانی از مشکلاتی است که دولت ایران در کشور عراق با آن مواجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز