خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه وزارت علوم برای استقرار دولت الکترونیک

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۳۸۶

مدیرکل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم با اشاره به اینکه استقرار دولت الکترونیک به علت صرفه جوئی ها، تسریع در امور، و شفاف سازی دقیقاً در راستای شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است، گفت: از همین رو از طرف وزیر علوم،تحقیقات و فناوری یکی از برنامه های مهم امسال این وزارت استقرار دولت الکترونیک است.

به گزارش ایلنا، علی معینی در نشست شورای مدیران این وزارت افزود: سیاست های کلی نظام اداری ، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و چندین سند اجرایی  صادر شده از سوی دولت، به عنوان اسناد بالادستی  و نقشه راه توسعه دولت الکترونیک مبنای اصلی حرکت در وزارت علوم در مسیر استقرار دولت الکترونیک است.

 
وی اظهار داشت : هدف اصلی دولت الکترونیک به اشتراک گذاری منابع است که  این منابع شامل همه منابعی است که امکان بازنمائی آنها در فضای سایبر وجود دارد. 
 
مدیرکل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت : با استقرار دولت الکترونیک، داده هایی که در قسمت های مختلف سازمان تولید می شود به اشتراک گذاشته می شود و از تکرار داده و نادرست بودن آن و سبب یکپارچگی در سازمان و حذف کارهای موازی می شود. 
 
معینی تاکید کرد: هدف مهم دیگر استقرار دولت الکترونیک، استقرار هوش سازمانی است که با استقرار آن مدیران آموزش عالی می توانند کنترل هوشمندانه ای بر سازمان تحت نظارت خود داشته باشند. 
 
وی در تشریح فرایند استقرار دولت الکترونیک در سازمان ها گفت: استقرار دولت الکترونیک کاری فرابخشی  است و  استقرار آن در سایه تعامل واحدهای مختلف سازمان  صورت می گیرد زیرا استقرار دولت الکترونیک یک کار همگانی است و بخشی نیست، و انجام موفق آن نیاز به همکاری تعریف شده همه قسمت ها دارد. ساختار آکادمیک وزارت علوم  ایجاب می کند که ساماندهی استقرار دولت الکترونیک  در آن با دقت بیشتری که مشارکت منطقی و تعریف شده همه ذی نفعان را در بر داشته باشد صورت گیرد.
 
مدیرکل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم تاکید کرد برای استقرار دولت الکترونیک ابتدا باید خدمات وزارت احصا  شود  که این کار در مرحله اول برای خدمات دانشجویی و اعضای هیئت علمی انجام شده است، سپس براساس خدمات ارائه شده در وزارت علوم و حوزه های جانبی آن سامانه های مورد نیاز رصد شده است و در این راستا  برنامه ای در 200 صفحه آماده شده است. 
 
وی افزود: در حوزه اداری- مالی وزارت علوم  سامانه های سیستم پرسنل، اتوماسیون گردش مکاتبات، سامانه تردد، سامانه تغذیه، سامانه نقلیه، نظام پیشنهادات و سامانه آموزش پرسنل تهیه شده اند و   سامانه نگهداری و تعمیرات، طرح و برنامه  نیز در دست تهیه اند. 
 
معینی گفت: در حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم، ایجاد اتوماسیون فرایندهای معاونت آموزش شامل دفتر گسترش و دفتر برنامه ریزی در حال انجام است  که از محصولات جانبی آن می توان به ایجاد پایگاه داده های دروس، رشته ها و ‌رشته محل ها اشاره کرد.
 
وی افزود: در حوزه سامانه های عمومی می توان از وب سایت، ویدئوکنفرانس، آرشیو اسناد و مدارک، تجهیز مرکز داده و استقرار امضای الکترونیک نام برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز