خبرگزاری کار ایران

عیسی فرهادی مطرح کرد:

تعطیلی 95 درصدی معادن شن و ماسه در منطقه 18 تهران/ آغاز طرح سرشماری از سوم مهرماه

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۳۶۱

فرماندار تهران با اشاره به تعطیلی 95 درصدی معادن شن و ماسه در منطقه 18 تهران گفت: برای تعطیلی معدن شن و ماسه حکم قضایی صادر شده اما به دلیل همکاری خوبی صورت گرفته پیگیری قضایی انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی تهران که امروز با حضور همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان تهران و متولیان استانی تشکیل شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه در دو بخش تئوری و عملی اقتصاد مقاومتی بحث شد و مقرر شد هر دو هفته یک‌بار ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان‌تهران تشکیل جلسه دهد.

وی با اشاره به اینکه جداولی وجود دارد که مسوولان حاضر در این ستاد باید این جداول را تکمیل کنند و به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان تهران ارایه دهند، گفت: آن چیزی که مهم است شرح وظایف دستگاه‌هاست که در این جداول باید تکمیل و تصویب شود و ان‌شاءالله به صورت جهادی توسط دستگاه‌ها با نظارت  این ستاد اقدامات لازم در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود.

فرهادی ادامه داد: سهم شهرستان‌تهران از طریق حوزه صنعت مشخص شده و باید به ما ابلاغ شود تا تعداد کارخانه‌هایی که در تب اقتصاد مقاومتی باید مشکلات‌شان مرتفع و فعال شوند مشخص شوند تا به بهترین وجه ممکن در بخش اشتغال و تولید موانع برطرف شود. همچنین اگر موانعی در بخش بانکی و سایر فعالیت‌های کارخانه‌ها وجود دارد در ستاد فرماندهی مطرح می‌شود و نسبت به برطرف‌شدن مشکلات در این ستاد تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ خواهد شد. البته هنوز تعداد کامل این کارخانه‌ها به ما اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه نکته بعد در ستاد اقتصاد مقاومتی، بحث تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، خاطرنشان کرد: تا دو هفته لیست کامل پروژه‌های نیمه‌تمام مشخص می‌شود و ان‌شاء‌الله تا پایان امسال این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی به فرهنگ‌سازی در حوزه استفاده از کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جمعیت 10 میلیون نفری در تهران بنا داریم با فعال‌کردن آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، بسیج و رسانه‌ملی یک هماهنگی و همدلی را به وجود آوریم تا فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی در حوزه تهران به عنوان یک اولویت دنبال شود.

فرماندار تهران به اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: این سرشماری از سوم مهرماه تا 22 مهرماه به صورت اینترنتی انجام می‌شود و از تاریخ 23 مهر تا 23 آبان ماموران به منازل مراجعه خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود با توجه به امکانات مجازی که میان خانواده‌های تهران وجود دارد درصد بسیاری از افراد به صورت اینترنتی به سوالات پاسخ دهند. مردم ما می‌دانند بحث آمار و سرشماری به عنوان یک اولویت مهم در برنامه‌ریزی محسوب می‌شود و حتما به سوالات به طور دقیق پاسخ خواهند داد. همچنین سعی شده سوالات کوتاه و محدود باشد.

فرهادی اضافه کرد: ماموران سرشماری دارای کارت شناسایی هستند و ایام تابستان تا اول مهرماه آموزش‌های لازم را خواهند دید.

فرماندار تهران همچنین درباره تعطیلی معادن شن و ماسه در منطقه 18 تهران گفت: معدن‌داران شن و ماسه همکاری خوبی در این منطقه با ما داشتند و تاکنون 95 درصد معادن شن و ماسه تعطیل شده و به زودی تمامی معادن شن و ماسه این منطقه تعطیل خواهند شد.

فرهادی با اشاره به اینکه تنها یک معدن باقی مانده که تولید بتن می‌کند، افزود: در گذشته این معدن برداشت شن و ماسه داشته و اعلام کرده دیگر برداشت شن و ماسه نخواهد داشت.

وی از همکاری معدن‌داران شن و ماسه برای تعطیلی معادن تشکر کرد و گفت: با مشارکت معدن‌داران این محیط به وسعت 400 هکتار تبدیل به فضای‌سبز می‌شود و درآمدزایی در این منطقه در قالب طرح تاک انجام می‌شود.

فرماندار تهران در پایان گفت: برای تعطیلی معادن شن و ماسه حکم قضایی صادر شده اما به دلیل همکاری خوبی که صورت گرفته پیگیری قضایی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز