خبرگزاری کار ایران

تجهیز نهادهای مردمی برای اطفاء حریق در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۴۸۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از تجهیز 286 دهیاری به لوازم اطفاء حریق جهت مشارکت در اطفاء حریق در محیط های طبیعی خبرداد.

به گزارش ایلنا، شهرام احمدی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: در راستای مقابله با آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت، با طرح موضوع در کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان تعداد 286 دهیاری معرفی شده، جهت مجهز شدن به لوازم و تجهیزات اطفاء حریق و شرکت در عملیات اطفاء حریق در مناطق تحت مدیریت و مناطق آزاد استان معرفی شده اند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست در نشست این شورا با موضوع خشکسالی و آتش سوزی در مراتع و جنگلهای استان افزود: انعقاد تفاهمنامه بین سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد کل نیرو های مسلح در سطح ملی و اجرایی نمودن آن در استان، همچنین شناسایی و معرفی نقاط آبی استان جهت استفاده بالگرد اطفاء حریق از دیگر اقداماتی است که توسط این اداره کل انجام شده است.

 احمدی مساحت آتش سوزی های مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در استان طی سال 1393را 275ر364ر1 مترمربع و در سال 1394 را 965ر439 مترمربع اعلام کرد و اظهار داشت: اقدامات موثر حفاظت محیط زیست در زمینه پیشگیری از قوع حریق منجر به کاهش 67 درصدی سطح حریق نسبت به سال قبل از آن شده است.

 احمدی عوامل طبیعی و خصوصا خشکسالی را عاملی مهم در افزایش حریق عنوان کرد و تصریح کرد: مواردی از تاثیر عوامل انسانی در وقوع حریق گزارش شده است که برخی از آنها بعلت سهل انگاری، ایجاد زمینه های تخلف زیست محیطی و گردشگری غیر مسئولانه را شامل می شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از ساخت دوباب پاسگاه محیط بانی و تجهیز آنها به لوازم اطفاء حریق در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: انجام اقدامات به منظور احیاء تالاب گندمان و جلوگیری از خشک شدن پوشش گیاهی تالاب یکی از موثرترین کارها در جهت جلوگیری از وقوع حریق در این تالاب حساس صورت گرفت.

 وی گفت: با حمایت این اداره کل یک نمونه دستگاه اطفاء حریق خودرویی بومی سازی و تولید شد و هم اکنون شش دستگاه خودرو این اداره کل به این دستگاه تجهیز شده اند.

 شهرام احمدی برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق جهت پرسنل اجرایی یگان حفاظت استان و برگزاری جلسات با جوامع محلی و افراد تاثیر گذار جهت استفاده از توان آنها در امر اطفاء حریق به خصوص سازمان های مردم نهاد زیست محیطی را نقطه عطفی در استفاده از توان مردمی در این امر مطرح کرد و اذعان کرد: ستاد راهبردی و تیم عملیات واکنش سریع در سطح استان تشکیل شده است و این اداره کل در مانورهای منطقه ای اطفاء حریق حضور فعال داشته است. مدیرکل حفاظت محیط زیست در پایان از برقراری شیفت های اطفاء حریق در استان سخن گفت و تاکید کرد: سامانه 1540 و تلفن 03832223572 در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه محیط زیست و خصوصا حریق در مناطق طبیعی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز