خبرگزاری کار ایران

دبیر برنامه سالروز جهانی مبارزه با اعتیاد به ایلنا خبر داد:

ورود ناوگان اتوبوسرانی به عرصه پیشگیری از اعتیاد

دبیر برنامه سالروز جهانی مبارزه با اعتیاد از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و شرکت واحد اتوبوسرانی خبر داد.

ضیایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: ما تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص تدوین کرده و اصلاحات آن را  نیز انجام داده ایم  و در مرحله امضای آن هستیم.

وی با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: بر این اساس  شرکت واحد یک دستگاه اتوبوس تحت عنوان اتوبوس فرهنگی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم آن را در اختیار سمن‌های فعال‌مان  در حوزه آموزش و پیشگیری از اعتیاد قرار دهیم. این احتمال وجود دارد که یک دستگاه اتوبوس دیگر نیز به این منظور در اختیار ما قرار گیرد.

 ضیایی‌پور افزود: همچنین مقرر شده 30 تا 40 ایستگاه اتوبوس برای نصب بنرهای مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در اختیار ما قرار گرفته و از ظرفیت اتوبوس‌های ‌BRT نیز برای نصب استیکرهای حوزه پیشگیری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه براساس این تفاهم‌نامه از ظرفیت پایانه‌هایی که دراختیار شرکت واحد است نیز استفاده خواهیم کرد، گفت: همچنین قرار شد از مانیتورهای خطوط بی آر تی برای اعلام  پیام‌هایمان استفاده کنیم.

دبیر برنامه سالروز جهانی مبارزه با اعتیاد با تاکید براینکه قرار دادن بروشورهای آموزشی در بی آر تی ها و حضور مشاوران ما در آنها در این تفاهم‌نامه مورد تاکید قرار گرفته شده است، خاطرنشان کرد: مدت این تفاهم‌نامه 2 سال است که قید شده در صورت تفاهم می‌تواند؛ ادامه پیدا کند.

کد خبر : ۳۸۱۵۷۳