خبرگزاری کار ایران

یادداشت وزیر بهداشت به یاد علی شریعتی

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۷۸۳

وزیر بهداشت در یادداشتی یاد و خاطره دکتر علی شریعتی را گرامی داشت.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در یادداشتی به یاد دکتر علی شریعتی نوشت: «پس از نزدیک به چهل سال از فقدان او؛ یاد، نام و مکتب فکری‌اش، همچنان الهام‌بخش نسل جدید است. مردی از کویر، که هنوز زلال اندیشه‌اش سرچشمه حیات فکری، دینی و انقلابی بخش عظیمی از جوانان ایران است و آثار ماندگارش کشتزار فکر و آیین و فرهنگ نسل‌های ما را آبیاری می‌کند.

او هنرمندانه و مجاهدانه، آن هم در دوره خفقان اندیشه و آزادیخواهی؛ پیوند تازه و ژرفی بین جوامع دانشگاهی و روحانیت و همچنین باورهای این ملت تاریخ ساز پدید آورد. هنگامه‌ای که نهضت امام راحل، در کشاکش مثلث شوم استبداد سلطنتی، وادادگی غربزدگان و عافیت‌طلبی بسیاری از خواص، غریبانه و آرام در حال شکل‌گیری بود؛ او شجاعانه و آشکار به یاری نسل جوان برخاست و در غوغای اسطوره‌سازی‌های بی مبنای شرق و غرب برای جوانان، آنان را با جنبه‌های عاشقانه و حماسی شخصیت رسول گرامی اسلام(ص)، مولا علی(ع)، فاطمه زهرا(س)، حماسه آزاد مردان کربلا و شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، سلمان، ابوذر، مقداد و... آشنا ساخت.

دکتر شریعتی در این راه نورانی نه از ملامت به ظاهر روشنفکران ترسید و نه از انگ ارتداد و تکفیر واپسگرایان و متحجران. هم از این رو بود که کلام بیدار کننده و حرکت آفرینش با جان ملت مسلمان ایران عجین شد و تا امروز حلاوت آثار و سخنان او از خاطر جامعه محو نشده و نخواهد شد. باشد که در مبارزه با(ناکثین و قاسطین و مارقین)صاحبان زر و زور و تزویر همچون مرام جاودانه او باشیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز