خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

توقف شماره‌گذاری ۱۵ مدل از خودروهای تولیدی کشور

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۹۱۸

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از توقف شماره‌گذاری ۱۵ مدل از خودروهای تولیدی کشور به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید متصدی افزود: بر اساس مصوبه اسفندماه سال ۹۰ هیات دولت با عنوان «برنامه کاهش آلودگی هوا در ۸ کلانشهر بزرگ کشور» شرکت‌های تولیدکننده خودروهای پایه گازسوز و دوگانه‌سوز مکلف بودند از ابتدای سال ۹۵ استاندارد آلایندگی یورو ۴ را در تولید محصولات خود رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص چندین بار به شرکت‌های تولیدکننده هشدارهای لازم داده شده بود، افزود: بر اساس آزمون‌های به عمل آمده ۱۵ مدل از خودروهای پایه گازسوز و دوگانه‌سوز تولیدی در کشور از شرکت‌های ایران‌خودرو، بهمن موتور، پارس خودرو، سایپا و زامیاد نتوانستند این استاندارد را رعایت کنند و بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست دستور توقف شماره‌گذاری این خودرو‌ها را به پلیس راهور ناجا صادر کرد.

بنابراعلام سایت خبری محیط زیست، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص خودروهایی که شماره‌گذاری آن‌ها متوقف شده است به سایت خبری محیط زیست ایران گفت: از شرکت ایران خودرو سمند CNG (با موتور XU۷)، سمند سورن CNG (با موتور XU۷)، پژو ۲۰۶ اس دی CNG (با موتور XU۵)، پژو ۴۰۵ CNG (با موتور XU۷)، پژو پارس CNG (با موتور XU۷)، تندر ۹۰ CNG و وانت پیکان CNG (با موتور OHV)، از شرکت بهمن موتور وانت مزدا تک کابین CNG و وانت مزدا دو کابین CNG بخشی از این خودرو‌ها بوده‌اند.

وی افزود: همچنین از گروه پارس خودرو نیسان پیکاپ دوکابین CNG و تندر ۹۰ CNG، از گروه سایپا سایپا ۱۳۲ CNG و سایپا ۱۳۱ CNG و از گروه زامیاد وانت نیسان (Z۲۴) CNG سایر خودروهایی بودند که شماره‌گذاری آن‌ها متوقف شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه رعایت استانداردهای زیست‌محیطی مصوب دولت برای خودروسازان الزامی است گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به طور جدی استانداردهای مصوب را پیگیری می‌کند و خودروسازان مکلفند طوری برنامه‌ریزی کنند که در مهلت تعیین شده محصولات تولیدی خود را به استانداردهای مصوب برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز