خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

با حقوق‌های صد میلیونی پیشگیری از بیماری برای پزشکان منفعتی ندارد/ چک سفید امضا به وزارت بهداشت داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۱۳۴

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت‌های میلیونی به پزشکان گفت: این مسئله سبب شده که پزشکان ما به سمت سیستم درمان بروند و از بهداشت و پیشگیری از بروز بیماری غفلت کنند، چرا که در حوزه پیشگیری هیچ مزیت مادی برای آنها وجود ندارد.

علیرضا بیگی (نماینده مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت اظهار کرد: این طرح دارای نواقص و پیامدهایی برای سیستم بهداشت و درمان و همچنین بیمه‌های کشور است و به نظر می‌رسد؛ بدون لحاظ کردن سرانجام و نتیجه کار، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: پیامدهای طرح تحول سلامت به صورتی است که در حال حاضر بیمه‌ها از پرداخت بدهی‌های خود به سیستم بهداشت و درمان عاجز هستند و این از تبعات این مساله است.

بیگی اظهار کرد: از محل هدفمندی یارانه‌ها اعتبار زیادی را برداشت کردیم تنها برای اینکه سیستم بهداشت و درمان را بهبود ببخشیم؛ بطوریکه اختصاص اعتبار  به این وزارتخانه به میزان بسیار زیادی ارتقا یافت و در حال حاضر سوال اساسی این است که آیا واقعا در ارائه خدمات درمانی به مردم به همان میزان شاهد افزایش کیفیت 5 برابری هستیم؟

نمانیده مردم آذربایجان شرقی گفت: در واقع ما پول بی‌حد و حصری را در اختیار سیستم بهداشت و درمان قرار داده‌ایم و در واقع به ارائه‌کننده خدمت اختیار تام داده‌ایم تا روابط مالی و خدماتی خود را به گیرنده خدمت تنظیم کند و طبیعی است که ارائه‌کنندگان خدمت در این راستا همیشه منفعت خودشان را منظور می‌کنند.

وی ادامه داد: نتیجه این می‌شود که هزینه‌های غیرضروری بالا می‌رود و مثلا بیماری را به صورت اجباری برای دریافت هزینه هتلینگ در بیمارستان نگهداری کنند  و اینها به این دلیل است که ما چک سفید امضا به وزارت بهداشت داده‌ایم و این مسائل برای بیمار و به تبع آن برای کشور مشکلاتی را ایجاد کرده و موجب نارضایتی مردم شده است.

بیگی با بیان اینکه مساله دیگر در خصوص طرح تحول سلامت پرداخت‌های قابل توجهی و میلیونی است که صورت می‌گیرد، افزود: این مساله موجب شده است که پزشکان ما به سمت سیستم درمان بروند و از بهداشت و پیشگیری از بروز بیماری غفلت کنند، چرا که در حوزه پیشگیری هیچ مزیت مادی برای پزشکان وجود ندارد.

بیگی تاکید کرد: به نظر می‌رسد؛ افزایشی که در دو سال گذشته اتفاق افتاد و نیز افزایش ده درصدی که امسال ملاک عمل قرار گرفت، نتیجه‌اش پرداخت‌ها و فیش‌هایی حقوقی صد میلیونی باشد که همه در مورد آن صحبت می کنند و این نشان دهنده این است که یک کار خارج از قاعده‌ای صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز