خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

هر تهاتری را با شهرداری نمی‌پذیریم/ صدور احکام قضایی برای ۱۲ تعاونی و انبوه‌ساز

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۲۷۶

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به اظهارات معاون عمرانی شهرداری تهران مبنی براینکه ساخت امتداد اتوبان یادگار امام (ره) در انتظار موافقت آموزش و پرورش است، واکنش نشان داد و گفت: باید به ازای املاکی که می‌دهیم، املاک دیگری را جایگزین کنیم که به درد آموزش و پرورش بخورد و مناسب باشد؛ بنابراین ما نمی‌توانیم هر تهاتری را بپذیریم.

اسفندیار چهاربند (مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به اظهارات معاون فنی و عمرانی شهردای تهران مبنی بر اینکه ساخت امتداد اتوبان یادگار امام (ره) در انتظار موافقت آموزش و پرورش است، اظهار داشت: شهرداری قصد دارد، در بزرگراه فتح با ایجاد یک پل، یادگار امام را به آزادگان وصل کند و بخشی از این مسیر از املاک آموزش و پرورش عبور می‌کند؛ در این زمینه مذاکراتی را از گذشته با شهرداری داشتیم، اما در ۲ سال گذشته توافقاتی در حوزه املاک با شهرداری صورت گرفت که بخش قابل توجهی از آن‌ها عملیاتی نشده است. ما به دوستان گفتیم، با برگزاری یک جلسه همه این‌ها را حل کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر ضرورت ایجاد این پل، خاطرنشان کرد: این پل می‌تواند؛ گره ترافیکی غرب تهران در آن محدوده را باز کند، اما از سوی دیگر ضوابطی برای تغییر و تحولات املاک وجود دارد که انشاله همکاری‌ها در این زمینه بیشتر باشد تا مشکلات حل شود.

چهاربند همچنین در واکنش به اینکه گفته شده آموزش و پرورش تنها پول نقد درخواست کرده و از تها‌تر و... استقبال نکرده است، گفت: برای ما نقد و غیر نقد مهم نیست و مهم این است که در ازای املاکی که می‌دهیم، املاک دیگری را جایگزین کنیم و باید املاکی باشد که به درد آموزش و پرورش بخورد و مناسب باشد؛ بنابراین ما نمی‌توانیم هر تهاتری را بپذیریم و باید تهاتری باشد که مشکل آموزش و پرورش را حل کند و از آن برای کاربری آموزشی استفاده کنیم. اگر جای مناسبی نباشد، ما باید زمین دیگری بخریم و نیاز به اعتبارات داریم.

وی با بیان این مطلب که دستگاه‌ها باید در زمینه مشکلات شهری مساعدت کنند، تصریح کرد: البته این همکاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که مشکلات دستگاه طرف مقابل حل شود و مشکل دیگری اضافه نشود. در حال حاضر آموزش و پرورش در بخش فضای آموزشی مشکل دارد و بالطبع نمی‌خواهیم در این طرح مشکل دیگری اضافه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره مشکلات منطقه ۲۲ تهران و کمبود فضای آموزشی گفت: در حال پیگیری هستیم و به مراجع قضایی احکام را فرستادیم. برای آن تعدادی که حکم صادر شده هم پیگیر اجرای آن هستیم و برای افرادی که حکم صادر نشده نیز پیگیر اجرای حکم‌شان هستیم.

چهاربند با اشاره به اینکه البته اخیرا روند همکاری‌ها بهتر شده است، افزود: در حال حاضر حدود ۱۲ تعاونی و انبوه‌ساز دارای حکم قضایی هستند و مراجع قضایی باید آن‌ها را ملزم به اجرای حکم کنند. از سوی دیگر حدود ۸ تعاونی و انبوه‌ساز در مرحله پیگیری است و به محض صدور حکم، این افراد باید نسبت به تامین فضای آموزشی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز