خبرگزاری کار ایران

کنجکاوی‌های دردرساز هکر ۲۰ ساله/ ۸ سال زندان در انتظار شایان

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۴۰۲

موضوع چهاردهمین برنامه ماه عسل، هکر بیست ساله‌ای بود که مبالغ زیادی از مالباختگان کلاهبرداری کرده و سرانجام توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شده بود.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، در چهاردهمین برنامه «ماه عسل» رمضان 95،"احسان علیخانی " مجری برنامه ، بینندگان را به دیدن پشت صحنه برنامه دیروز دعوت کرد.

بعد از پخش پشت صحنه علیخانی عنوان کرد: قصه امروز تا به حال درباره‌اش در تلویزیون صحبت نشده است؛ از شایان 20 ساله دعوت می‌کنم تا جزئیات این قصه را برای شما بگوید.

شایان گفت: از شهر اهواز آمدم، دو خواهر دارم و تک پسر خانواده هستم. از بچگی شیطنت های بسیاری داشتم وبیشتر وقت خود را جلوی کامپوتر می گذراندم . علاقه ای به درس نداشتم و بیشتر مسائل کامپیوتری را دنبال می‌کردم.

این هکر 20 ساله در ادامه گفت: بیشتر دغدغه من اینترنت بود و تحقق رویاهای خودم را در کامپیوتر و اینترنت می‌دیدم وحتی نتوانستم تحصیلاتم را در مقطع دیپلم به پایان برسانم .بیشتر وقتم را پای کامپیوتر بودم وتصور خانواده ام این بود که من مواد مصرف می کنم.

شایان در ادامه گفت : قهرمان زندگی ام پدرم است چرا که با وجود همه کارهای اشتباهی که کردم، حمایتم می کرد. کنجکاوی بیش از حد من باعث بروز اشتباهاتم شد .

وی اولین هک خود به ایمیل یکی از دوستان اشاره کرد وگفت : بیشتر ایمیل های قدیمی و مهم را هک کردم.و حین کار بسیار خوشحال بودم و چیزها ی زیادی یاد گرفتم .در این مدت پول تو جیبی خودم را با فروش ایمیل ها به دست می آوردم .

شایان ادامه داد :به دنبال کار در اینترنت بودم که اخبار یک هکر که پول مردم را از حساب آنها برداشته بود را دیدم و این شروع ماجراهای جدید برای من شد.

هکر 20 ساله به ضعف مردم در کارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت مردم کمتر در کارهای اینترنتی آگاهی دارند، من از این ضعف استفاده کرده و با ساخت صفحه جعلی بانک، به راحتی شماره کارت های آنها را بر می داشتم.

علیخانی از اولین باری که شایان از حساب افراد پول برداشت کرده بود پرسید و او ادامه داد: قرار بود از یک حسابی پولی بردارم اما اینترنتم قطع شد و متوجه شدم مودم سوخته. اولین بار به خاطر خرید مودم، حدود 170 هزار تومان از یکی از حساب ها برداشتم .

در ادامه اولین کسی که شایان از حساب او 170 هزار تومان برداشت کرد، به برنامه آمد. ابراهیم زادگان گفت: با پیام بانکی که برای من آمد، متوجه شدم از حسابم پول برداشت شده.

شایان عنوان کرد: بدترین دوران زندگی من زمانی بود که فهمیدم از من بهتر و وارد تر به امور کامپیوتر و اینترنت، در پلیس فتا هست و من دستگیر شدم. بعد از آن، تمام شهرهای ایران را گشتم تا بتوانم رضایت شاکیان خود را دریافت کنم الان با وثیقه بیرون هستم و هشت سال زندان در انتظارم است .

شایان در پایان به افرادی که مانند او تازه کار خود را شروع کردند گفت: سخت در اشتباه هستند. این کار عاقبتی جز پشیمانی به همراه ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز