خبرگزاری کار ایران

جمع‌آوری فطریه ترفندی برای کلاهبرداری

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۵۱۹

فردی که با درج آگهی فروش سرویس خواب در اینترنت اقدام به فریب مشتریان و کلاهبرداری از حساب آنان می کرد توسط کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرگرد مصطفی نوروزی رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از این شهروند در قالب خرید اینترنتی از طریق یک آگهی در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا شاکی مدعی شد، مدتی قبل با مراجعه به سایتی در اینترنت، آگهی فروش سرویس خوابی به مبلغ شش میلیون ریال را مشاهده کرده و طی تماس با شماره تلفن درج شده، بنا به خواسته فروشنده مبلغ دو میلیون ریال تحت عنوان بیعانه به حساب وی واریز کرده و به محض واریز وجه تماس فروشنده با خریدار قطع می شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس، متهم که اهل و ساکن یکی از استان های جنوبی کشور است، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به اعتراف متهم به انجام کلاهبرداری اینترنتی در قالب درج آگهی فروش سرویس خواب ، مبلمان ،میز ناهارخوری ،فرش و تردمیل، گفت: طی یک سال گذشته از افراد زیادی در سراسر کشور کلاهبرداری کردم.

وی با بیان اینکه متهم طی یک سال گذشته مبلغ 30 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است ، افزود: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

**کلاهبرداری با ترفند کمک های خیرخواهانه مردمی و جمع آوری فطریه

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در آستانه عید فطر در خصوص شیوه های جدید کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان و جمع آوری فطریه هشدار داد.

سرهنگ جواد جهانشیری گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک شاهد راه اندازی کانال و گروه هایی در فضای سایبری هستیم که به شهروندان پیشنهاداتی از قبیل دریافت کمک های مردمی و خیرخوهانه و شناسایی مستقیم نیازمندان را پیشنهاد می دهد در حالی که مجوزهای لازم برای این منظور را ندارند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویری از افراد بی خانمان یا کودکان بیمار، احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحریک و با معرفی درگاه های جعلی و تماس و پیام های ارسالی اقدام به کلاهبرداری می کنند.

جهانشیری تصریح کرد: کاربران مراقب این فراخوان‌ها باشند زیرا در سال‌های گذشته کلاهبرداران با عنوان کمک‌های مردمی به افراد نیازمند، فعالیت های مجرمانه‌ای داشتند که پلیس فتا اقدام به شناسایی و دستگیری این قبیل کلاهبرداران و سوء استفاده گران کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: کاربرانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن ‌بانک پرداخت کنند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو ، تلویزیون) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند اقدام کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

سرهنگ جهانشیری تاکید کرد: شهروندانی که تمایل دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت فطریه یا کفاره روزه خود نمایند نیز دقت داشته باشند تا در دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

** توقف احشام قاچاق میلیاردی

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم استان فارس از توقیف پنج دستگاه خودرو حامل احشام قاچاق به ارزش دو میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ عبدالعظیم انصاری گفت: ماموران پاسگاه انتظامی چاه تیز هنگام گشت زنی در محور لار به سمت جهرم، پنج دستگاه خودرو حامل احشام را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که این خودروها از بندرعباس بارگیری و با حمل 33 نفر شتر و 18 راس گوساله فاقد هرگونه مجوز از اداره دامپزشکی به مقصد شیراز در حرکت بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم اضافه کرد: این محموله قاچاق دام، در سه دستگاه کامیون و دو دستگاه وانت نیسان بارگیری شده بود.

سرهنگ انصاری با اشاره به دستگیری پنج نفر متهم در این رابطه گفت: ارزش این محموله بیش از دو میلیارد و200 میلیون ریال برآورد شده است.

وی یادآور شد: دام­هایی که بدون رعایت ضوابط بهداشتی و مجوز دامپزشکی وارد کشور می شوند، به عنوان دام قاچاق تلقی شده و پلیس در جهت کنترل و نظارت بر این موضوع احشامی را که فاقد مجوز دامپزشکی است به عنوان توزیع خارج از شبکه توقیف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار دامپزشکی قرار می دهد.

**انهدام باند سارقان احشام با 179 رأس دام سرقتی

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان استان اصفهان از شناسایی و دستگیری اعضای باند شش نفره سارقان احشام و کشف 179 راس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ حسین بساطی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرستان گلپایگان و روستاهای اطراف این شهرستان بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند یکی از سارقان را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی، گفت: فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به ناچار لب به اعتراف باز کرد و به سرقت 179 رأس دام با همدستی پنج نفر دیگر اعتراف کرد.

سرهنگ بساطی با اشاره به این که سارقان افرادی غیر بومی بودند، گفت: تیمی از ماموران پلیس آگاهی پس از کسب نیابت قضائی به شهرستان محل زندگی سارقان رفتند و آنها را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند.

بساطی، ارزش برآورد شده احشام مکشوفه را چهار میلیارد ریال دانست و افزود: در این خصوص پرونده ای تشکیل شد و هر شش متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

** توقیف محموله میلیاردی برنج قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم استان یزد از توقیف دو دستگاه تریلی کشنده اسکانیا و کشف 41 تن برنج خارجی قاچاق توسط ماموران پلیس آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا صالحی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان خاتم هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به دو دستگاه تریلی کشنده اسکانیا مشکوک شدند و دستور توقف دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از بازرسی از دو خودرو، 41 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال کشف و دو متهم را نیز در این راستا دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاتم یادآور شد: قاچاقچیان این محموله برنج خارجی را بدون داشتن مجوز گمرکی از شرق کشور بارگیری کرده بودند و قصد انتقال به شهرهای شمالی را داشتند که محموله موردنظر توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان توقیف شد و متهمان به مراجع قانونی معرفی شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز