خبرگزاری کار ایران

حقانی در گفت‌‌وگو با ایلنا:

لزوم کنترل درآمدها در شهرداری/ درآمدهای حاشیه‌ای مشخص نیست

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهرتهران بر لزوم کنترل درآمدها در شهرداری تاکید کرد.

محمد حقانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا درباره اعلام فیش‌های حقوقی شهردار و مدیران ارشد شهرداری گفت: معتقدم به جای اینکه دنبال انتشار فیش‌های حقوقی باشیم، بهتر است به دنبال راهبردهایی باشیم که هرکس بنا به نوع مسئولیت، کار، تحصیلات، کارایی و قابلیت‌های خود بتواند حقوق بگیرد.

حقانی با اشاره به اینکه ممکن است؛ افرادی فاسد در بدنه شهرداری حضور داشته باشند و درآمدهایی غیر از فیش حقوقی داشته باشند، اظهار کرد: باید نحوه کنترل این نوع درآمد‌ها بررسی شود.

وی افزود: از نظر من ماجرای فیش‌های حقوقی نوعی بازی سیاسی است، در حالی که باید به جای این نوع اقدامات، ضوابطی داشته باشیم که براساس آن بتوانیم به افراد براساس شرایط‌شان حقوق پرداخت کنیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه انتشار فیش‌های حقوقی ممکن است؛ لازم باشد، اما کافی نیست، گفت: درآمدهای مختلفی در حاشیه وجود دارد که در فیش حقوقی مشخص نمی‌شود و از دید دستگاه‌های ناظر نیز پنهان می‌ماند. بنابراین باید براساس جداول و شاخص‌ها حقوق و مزایا را تعریف کنیم.

حقانی با تاکید براینکه فیش حقوقی نمی‌تواند چیزی را ثابت کند، گفت: باید به مساله مبارزه با فساد و زیاده‌خواهی به صورت ریشه‌ای پرداخته شود و به صورت مقطعی نتیجه‌ای خاصل نمی‌شود.

وی همچنین در خصوص وجود درآمدهای حاشیه‌ای در شهرداری تهران گفت: در این خصوص نمی‌توانم قطعی اظهار نظر کنم، اما نمی‌توانم بگویم؛ این موضوع وجود ندارد.

 

کد خبر : ۳۸۵۶۴۳