خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد:

پشتیبانی پلیس از محیط‌بانان و جنگل‌بانان

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: ماموران یگان‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی از جمله «محیط بانان محیط زیست» و «جنگل بانان» در حمایت و پشتیبانی پلیس قرار دارند.

به گزارش ایلنا، سردار «مهدی معصوم بیگی» گفت: مأموران یگان‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی از جمله محیط بانان محیط زیست و جنگل بانان در سطح کشور در حمایت و پشتیبانی پلیس قرار دارند.

وی افزود: علاوه بر اینکه مأموران یگان‌های حفاظت ضابط خاص هستند و در حوزه مأموریتی خود اختیارات مربوط به ضابطان را دارند، نیروی انتظامی نیز با تعیین دستورالعمل‌ها و خط مشی‌های حفاظتی و انتظامی، یگان‌ها را پشتیبانی می‌کند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: اجرای برنامه‌های آموزشی، توانمند سازی کارکنان، حمایت و پشتیبانی از مأموریت یگان‌ها، پیشگیری، کشف جرم و ایجاد اشراف برای انجام مأموریت یگان‌ها از دیگر اموری است که توسط پلیس یاری و معاضدت می‌شود.

تشکیل و فعالیت ۱۰ یگان حفاظت/ راه اندازی ۵ یگان در دستور کار

این مقام انتظامی ادامه داد: در راستای اجرای ماده ۱۷۹ قانون برنامه سوم و تنفیذ آن در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور، همچنین دستورالعمل تشکیل یگان‌های حفاظت در دستگاه‌های کشوری مصوب مقام معظم رهبری با محوریت ستاد کل نیروهای مسلح، دولت، وزارت کشور، مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های کشوری، تاکنون ۱۰ یگان تشکیل شده و پنج یگان دیگر نیز در شرف راه اندازی و طی فرآیند تشکیل قرار دارد.

سردار معصوم بیگی ضمن تشکر از مشارکت و همراهی شهروندان با مأموران و ضرورت تعامل بیشتر در این خصوص گفت: حدود ۴۵ هزار نفر در یگان‌های حفاظت مشغول انجام مأموریت هستند که پیشگیری و مبارزه با زمین خواری، حفظ منابع طبیعی و ذخایر جنگلی، حفاظت از میراث فرهنگی، حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از شکار، صید و تخریب محیط زیست بخشی از مأموریت این یگان‌ها است.

وی گفت: این ماموریت‌ها که بعضاً در شرایط سخت و حداقل امکانات در سطح کشور در حال انجام است، به نحو احسن و حتی با نثار جان انجام می‌شود و شهادت و مجروحیت تعدادی از مأموران یگان‌های حفاظت گواه این موضوع است.

کد خبر : ۳۸۵۷۴۲