خبرگزاری کار ایران

رییس اداره مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان:

مردم از مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۴۷۵

رییس اداره مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان وزارت بهداشت گفت: مردم از مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه به منظور پیشگیری از ابتلا به تب مالت پرهیز کنند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وبدا، محمد رضا شیرزادی با اشاره به فرارسیدن 15 تیر، روزجهانی بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان، گفت: بیماری های مشترک بین انسان و حیوان به صورت ضایعات پوستی بهبود شونده تا ضایعاتی که مانند هاری و سیاه زخم ریوی که باعث مرگ افراد خواهد شد، در بالین ظاهر می شود.

وی شایع ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان را حیوان گزیدگی ، تب مالت و سالک دانست و اظهار داشت: در سال گذشته در کشور 18518 مورد تب مالت، 162871 مورد حیوان گزدیگی، 9 مورد هاری ، 19693 مورد سالک، 219 مورد سیاه زخم و 53 تب کریمه کنگو ثبت شد.

شیرزادی از بیماری هاری به عنوان خطرناک ترین بیماری مشترک بین انسان و دام یاد کرد و افزود: هر موردی از حیوان گزیدگی که در معرض ابتلا به بیماری هاری قرار دارد می تواند با مراجعه به درمان و پیشگیری از هاری، واکسیناسیون شود.

وی گفت: شایع ترین حیوانهایی  که انسان را می گزند سگ، گربه، شغال، روباه و دام ها هستند.

شیرزادی در پایان یادآور شد: مردم از مصرف فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه به منظور پیشگیری از ابتلا به تب مالت پرهیز کنند و در صورتی که هر فردی مورد گزش حیوانات به ویژه سگ قرار گرفت، به سرعت به مراکز درمان و پیشگیری از هاری مراجعه کند. همچنین ذبح دام باید در کشتارگاه ها انجام و از ذبح آن در معابر پرهیز شود تا در نهایت شاهد کاهش بیماری های مشترک بین انسان و حیوان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز