خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

لزوم افزایش قدرت تصمیم‌گیری شورای رفاه/ وجود یکهزار و ۱۷۲ زن مجرد در تهران

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۴۹۳

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مباحث شورای رفاه هیچ ضمانت اجرایی ندارد و در نهایت کار‌شناس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که در جلسات شرکت ندارد؛ باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد میدری در نشست تخصصی کاهش طلاق که به همت دبیرخانه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در محل وزارت رفاه برگزار شد، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور سه کار‌شناس دارد که به تقسیم ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه مربوط به نهادهای حمایت اجتماعی می‌پردازند که این سازمان نمی‌تواند با سه کار‌شناس این مبلغ را تقسیم کند و دبیرخانه مسئول در این حوزه باید یکی از دستگاه‌هایی باشد که می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مباحث شورای رفاه هیچ ضمانت اجرایی ندارد و نهایتا کار‌شناس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که در جلسات شرکت ندارد باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند و ما باید در گزارشات خود به رئیس جمهور بگوییم که قدرت تصمیم‌گیری نداریم.

۱۶ هزار و ۵۳۷ زن سرپرست خانوار در تهران حضور دارند

در ادامه، فهیمه فیروزفر؛ رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران  با بیان اینکه بسیاری از مشکلات موجود به دلیل نبود سیستم یکپارچه است، گفت: ۱۶ هزار و ۵۳۷ پرونده در شهرداری تهران مربوط به زنان سرپرست خانوار است که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند البته این زنان از نظر درآمدی دو دهک از افراد تحت پوشش امداد بالا‌تر هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر، بیش از ۴ هزار نفر به دلیل طلاق و ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از این زنان نیز به دلیل بدسرپرستی در شرایط کنونی به سر می‌برند که متاسفانه زنان بدسرپرست شناسنامه نداشته و در صف طلاق قرار دارند. همچنین یکهزار و ۱۷۲ زن مجرد قطعی در تهران حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز