خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور:

شورای شهر تهران ضعیف شده است

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۴۷۳

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر از بدهی‌ها و عزل و نصب‌های شهرداری تهران بی‌اطلاع است و این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که جایگاه این شورا چیست؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حکیمی‌پور در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود به انتقاد از انجام تغییرات در میان معاونان شهرداری تهران پرداخت و گفت: در این چند روز چهار معاون و دو شهردار مناطق مهم تهران تغییر کرده‌اند و گفته شده که شورا نیز در جریان بوده است. این در حالی است که من با یک اس‌ام‌اس از زمان مراسم تودیع و معارفه معاونان شهرداری تهران باخبر شدم.

وی با بیان اینکه ما نمایندگان مردم بوده و باید در مقابل آن‌ها پاسخگو باشیم خاطرنشان کرد: اگرچه براساس قانون نمی‌شود در انتصابات شهرداری دخالت کرد اما این موضوع به معنای بی‌اطلاعی از انتخاب نیز نیست.

حکیمی‌پور ادامه داد: همه مدیران شهرداری برای ما محترم هستند اما در این تغییرات جایگاه‌ها با توجه به تخصص انتخاب نشده است و مدیری را که ۱۰ سال است در حوزه حمل و نقل کارمی‌کند و به همه مسائل آگاه هستند درجایی قرار داده‌اند که تخصص و سابقه‌ای ندارد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی تصریح کرد: ما چطور شورای شهری هستیم که از بدهی‌های شهرداری و عزل و نصب آن بی‌اطلاعیم.

وی افزود: احساس می‌کنم شورای شهر تهران ضعیف شده است این تغییرات تبعات دارد و به همین دلیل نیاز به هماهنگی دارد.

حکیمی‌پور با بیان اینکه از طرفی شهرداری انتظار دارد که شورا تمام اختیارات خود را به شهرداری تفویض کند تا آن‌ها بتوانند خوب کار کنند و از طرف دیگر شهرداری با ما هماهنگی نمی‌کند اظهار کرد: باید جلسه‌ای با شهرداری گذاشته شود تا این مسائل مطرح شود.

در ادامه علیرضا دبیر درباره جابجایی معاونان شهردار گفت: تهران کلانشهری پهناور است و اینطور نمی‌شود که ناگهانی و بدون اطلاع‌رسانی معاونان شهرداری تهران را تغییر دهند.

وی بابیان اینکه معاونان انتخاب شده؛ تخصصی در جایگاه انتخاب شده‌ برای آنان ندارند، ادامه داد: معاون خدمات شهری را به عنوان معاون امور اجتماعی منصوب کرده‌اند و باید دلیل این کار بررسی شود زیرا شهردار در این خصوص صحبتی با اعضای شورای شهر نداشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز