خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

وجود مخزن بنزین در منطقه شهران خطرآفرین است

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۵۰۳

رئیس شورای شهر تهران بر ضرورت انجام مطالعات ژئوفیزیک در زمان احداث مترو تاکید کرد و گفت: وجود مخزن بنزین در منطقه شهران خطر آفرین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به وقوع حادثه شهران گفت: در خصوص این حادثه جلسه‌ای برگزار شد که در آن نمایندگانی از مترو، مرکز تحقیقات مسکن، سازمان زمین‌شناسی و وزارت کشور حضور داشتند که هریک نظر خود را در این زمینه بیان کردند.

وی با تاکید بر اینکه نظر نهایی در خصوص این حادثه را سیستم قضایی کشور خواهد داد، ادامه داد: طی یک نامه از شهردار تهران درخواست کردیم ایجاد کانال مشترک شهری را مورد توجه قرار دهد که براساس آن شبکه‌های آب و برق در یک کانال قرار گرفته و لوله‌های گاز باید جدا از این کانال قرار گیرد. موضوعی که اگر رعایت می‌شد شاهد وقوع این حادثه نبودیم.

رئیس شورای شهر تهران خواستار مطالعات ژئوفیزیک در زمان احداث کانال‌ها و تونل‌های مترو شد.

وی همچنین با اشاره به وجود مخزن بنزین در منطقه شهران اظهار کرد: اگر زلزله‌ای حادث شود و دیواره‌های این مخزن بشکند بنزین آن در سطح شهر سرازیر شده و یک جرقه می‌تواند به حادثه بینجامد. تا به حال نیز چند تانکر بنزین در این منطقه دچار حادثه شده‌اند که این موضوع خطرناک است.

چمران با اشاره به دو جلسه برگزار شده با نعمت‌زاده یادآور شد: قرار بود جای مخزن بنزین تغییر کرده و به خارج از شهر منتقل شود که باید این مسئله مورد توجه شهردار و وزیر راه و شهرسازی قرار گیرد.

همچنین معصومه آباد در تذکر پیش از دستور امروز خود در جلسه‌ شورای شهر تهران با اشاره به وقوع سالانه بیش از ۲۸۰ مورد حریق و حادثه در شهر تهران گفت: یکی از دلایل این حوادث عدم اطلاع کافی از مسائل مرتبط با تاسیسات و شبکه‌های انتقال برق و سوخت است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز