خبرگزاری کار ایران

در اجلاس جوانان جهان صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه در حوزه جوانان میان ایران و روسیه

در نخستین روز از اجلاس جوانان جهان در روسیه تفاهمنامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان ایران و فدراسیون جوانان روسیه در زمینه تعامل در امور جوانان امضا شد.

به گزارش ایلنا، این تفاهمنامه در شش بند و در راستای برنامه‌ریزی برای جوانان ایران و روسیه در نشستی باعنوان «قلمرو اندیشه‌ها» در حضور بیش از یکهزار نفر از جوانان روسیه و کشورهای مختلف دنیا بین محمدرضا رستمی( معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ایران) و پاسپالوف (رییس آژانس فدرال جوانان روسیه) تبادل شد.

 رستمی بعد از امضای این تفاهمنامه به عنوان یکی از سخنرانان این اجلاس با بیان اینکه روابط ایران و روسیه یک رابطه ۵۰۰ ساله است، گفت: امضای این تفاهمنامه گام موثری در راستای تحکیم این رابطه است.

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ایران افزود: جوانان به‌ویژه نخبگان نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای ایفا می‌کنند و توجه به امور جوانان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای آینده است.

 وی در پایان سخنان خود از جوانان حاضر در این اجلاس برای سفر به ایران به منظور تبادل اندیشه‌ها  همچنین آشنایی جوانان جهان با فرهنگ٬ تاریخ و ظرفیت های کشورمان دعوت کرد.

گفتنی است در این نشست  قرار شد انجمن دوستی جوانان ایران و روسیه تشکیل شود.

معاون ساماندهی امور جوانان که برای امضای یادداشت تفاهمنامه همکاری متقابل در روسیه بسر می برد؛ سه شنبه(15 تیرماه) ضمن بازید از کمپ جوانان برگزیده روسیه در استان ولادیمیر در مراسم افتتاحیه همایش ملی جوانان که با حضور جوانان روسیه برگزار شد؛ شرکت کرد.

این بازدید که با حضور پاسپلوف (رئیس آژانس فدرال جوانان روسیه ) انجام شد، بیش از پنج ساعت به طول انجامید و رستمی با برخی جوانان موفق روس به گفت وگو پرداخت.

نکته جالب اینکه مسئولان و اعضای برگزیده شاخه جوانان تمام احزاب سیاسی روسیه با وجود اختلاف نظرهای داخلی و هویت های متمایز در این همایش ملی با یکدیگر همکاری و مشارکت داشتند.

اجلاس جوانان جهان در روسیه به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت و جمعا حدود 10 هزار نفر جوان منتخب نخبه از نقاط مختلف روسیه  در آن شرکت خواهند کرد. در این مدت جوانان ضمن شرکت در کارگاههای آموزشی مختلف و تبادل تجارب خود، با نخبگان ملی، دانشمندان، هنرمندان، قهرمانان و مسئولان و مقامات عالی دولت روسیه به تناسب به دیدار و گفتگو خواهند پرداخت.

از مسئولان جوانان کشورهای مختلف ، به ویژه کشورهای آسیای،  دعوت شده در طول این مدت به عنوان ناظر در این همایش/ اردوی ملی شرکت کنند.

نمایندگان جوانان و مسئولان امور جوانان 40 کشور در این همایش  شرکت می‌کنند که هیات ایرانی مهمان ویژه مراسم افتتاحیه بود.

کد خبر : ۳۸۷۹۲۴