خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس پیشگیری ناجا:

رفتار بزه‌دیدگان در پیشگیری از جرم موثر است

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۶۸۵

جانشین پلیس پیشگیری ناجا، با بیان اینکه رفتار "بزه دیدگان" در پیشگیری از جرم موثر است، گفت: در بسیاری از مواقع سهل انگاری، کوتاهی و یا رفتار ناصحیح مردم منجر به وقوع جرم و یا بزه دیدگی می شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار معصوم بیگی در چهارمین جلسه هفته ناجا، پیشگیری از جرم را وظیفه همگانی دانست و اظهار کرد: کاهش جرم و پیشگیری از وقوع جرایم ،  به تنهایی از عهده یک دستگاه و یا سیستم عدالت کیفری بر نمی آید، لذا برای ایجاد جامعه امن همه باید "مسئولیت پذیر" باشند.

وی با اشاره به میزان ایفای نقشی که مردم و دستگاه ها در راستای پیشگیری از جرم بر عهده می گیرند، افزود: در این شرایط، جامعه از امنیت پایدار تری برخوردار خواهد بود و برای این کار باید تمامی ظرفیت ها فعال، هماهنگ و همسو شوند.

نقش بزه‌دیدگان در پیشگیری از جرم

جانشین پلیس پیشگیری ناجا  بیان کرد: در وقوع جرم عوامل مختلفی دخیل است که یکی از آنها "بزه دیدگان" هستند، "در بسیاری  از مواقع سهل انگاری، کوتاهی و یا رفتار ناصحیح مردم منجر به وقوع جرم و یا بزه دیدگی می شود.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: بزه دیدگی عمدتاً امری دفعی و یا اتفاقی نیست، مجرمان معمولاً برای ارتکاب جرم از نقاط ضعف و غفلت هایی که وجود دارد به عنوان فرصت بهره می برند، لذا مردم باید با اقدامات پیشگیرانه به گونه ای عمل کنند که فرصت ها را از مجرمان بگیرند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بسیاری از مواقع مردم می توانند با هوشیاری و اقدامات پیشگیرانه که پلیس توصیه می کند، مجرمان را ناکام بگذارند، این یعنی ایفای نقش موثر و بازدارنده مردم در پیشگیری از تکمیل چرخه جرم.

وی با بیان اینکه بزه دیده یکی از کنش گران جرم است، مطرح کرد: درصد قابل توجهی از جرایم را می توان با نقش دادن به افراد بزه دیده و افراد در معرض بزه، کنترل کرد.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا در پایان، هفته ناجا را فرصتی استثنایی برای همراه کردن مردم و مسئول سازی برای پیشگیری از جرم دانست که این مهم با اهتمام مضاعفی در این هفته محقق خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز