خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد:

ضعف مدیریت و فرماندهی اطفای حریق در "حادثه ماهشهر"

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۸۰۴

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یکی از نقاط ضعف حادثه ماهشهر را مدیریت و فرماندهی اطفای حریق در استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل نجار در حاشیه نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه توضیح داد و گفت: تلاش ما این است که با هماهنگی‌های ایجاد شده، خسارت‌های مالی و جانی را در حوادث کاهش دهیم. یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت، این است که اگر حادثه گسترده‌ای در یک استان اتفاق بیفتد؛ باید استان‌های معین به مدیریت بحران آن استان کمک کنند.

مدیریت بحران سازمان میراث فرهنگی ایجاد می‌شود

وی با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه‌های اجرایی مانند کمیته امداد درخواست داشتند که عضو کارگروه‌های مدیریت بحران شوند، افزود: از سوی دیگر  سازمان میراث فرهنگی کشور درخواست داشت؛ کارگروه مستقلی در رابطه با مدیریت بحران داشته باشد و در برخی کارگروه‌ها نیز حضور یابند که عضویت این سازمان نیز در کارگروه‌ها تصویب و مقرر شد؛ مدیریت بحران سازمان میراث فرهنگی نیز ایجاد شود.

مدیریت بحران به درخواست پتروشیمی وارد حادثه ماهشهر شد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره حادثه آتش‌سوزی ماهشهر و نقاط قوت و ضعف این حادثه گفت: در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، واحدهای HFC فعال هستند و برای اطفای حریق امکانات خوبی دارند و در حادثه اخیر در ماهشهر مدیریت بحران بنا به درخواست پالایشگاه در محل حادثه حضور پیدا کرد و در مرحله نخست بالگرد و هواپیما برای اطفای حریق در اختیار آن‌ها قرار داد.

مسئولیت اصلی حادثه ماهشهر با مدیران پالایشگاه و پتروشیمی است

وی با اشاره به اینکه تمام آتش‌نشانی‌ها به غیر از مناطق نفت‌خیز برای اطفای حریق ماهشهر حضور پیدا کردند، اما مسئولیت اصلی با مدیران پالایشگاه و پتروشیمی بوده است، عنوان کرد: ضریب ایمنی در پالایشگاه‌ها به خصوص در هنگام تعمیرات باید افزایش یابد و ضرورت دارد در مناطق نفت‌خیز وسایل اطفای حریق مجهز و بروزی داشته باشیم که هر زمان حادثه‌ای پیش آمد اقدامات لازم انجام شود.

نجار با بیان این مطلب که لایحه پشتیبانی مسائل اطفای حریق و آتش‌نشانی نیز تقدیم دولت و مجلس شده است که در آن لایحه نیازهای مدیریت بحران دیده شده است، گفت: با توجه به حجم زیاد آتش تلاش گسترده در ماهشهر را نمی‌توان نادیده گرفت. مخزنی با ۲۵ هزار تن ماده نفتا، قطعا حجم گسترده‌ای از آتش را ایجاد می‌کند و خنک نگه داشتن منابع آتش‌زای اطراف و تخلیه مواد نفتی درون مخزن بسیار مهم  است.

مسئول HFC مناطق نفت‌خیز، عهده‌دار مسئولیت حادثه ماهشهر شد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  یکی از نقاط ضعف حادثه ماهشهر  را مدیریت و فرماندهی اطفای حریق در استان عنوان کرد و افزود: از شب نخست تصمیم گرفته شد، مسئولHFC مناطق نفت‌خیز عهده‌دار این مسئولیت شود و مدیرعامل پتروشیمی و وزیر نفت نیز در محل حادثه حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز