خبرگزاری کار ایران

سالاری:

شورا توان استفاده از اختیارات خود را ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۸۸۹

در جلسه معارفه معاونین شهردار و شهرداران جدید که با حضور شهردار تهران که در صحن شورای شهر تهران برگزار شد، تعدادی از اعضای شورا نظرات و انتقادات خود را به نحوه عزل و نصب‌های شهرداری اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد شدید نسبت  به هیات رییسه و اعضای شورای شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه شورای شهر از اعمال اختیارات قانونی خود بسیار عقب تر از شهرداری تهران است به نحوی که شهردار تهران هم در عزل و نصب‌ها و هم در  سایر امور اجرایی نه تنها از حداکثر اختیارات قانونی خود بهره می‌برد بلکه فراتر از اختیارات خود هم عمل می‌کند .

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم باید به آقای قالیباف احسنت گفت چراکه از حداکثر اختیارات خود استفاده می کند و بایستی به شورای شهر تهران و هیات رییسه آن تسلیت گفت برای اینکه  نمی‌تواند از اختیارات خودش برای پیگیری تخلفات و مشکلاتی که از سوی کمیسیون‌ها ، اعضا و شهروندان مطرح می‌شود رسیدگی کند. متاسفانه مجموعه تذکرات ، ارائه دغدغه‌ها ، اعلام تخلفات ، حسابرسی‌ها و تخصیص بودجه‌های خارج از برنامه و قانون که از سوی  اعضا و کمیسیون‌ها اعلام می شود، بی‌ نتیجه است و تغییری در رویکرد شهرداری تهران ندارد و این نشانگر تنزل جایگاه عضویت شورا و نمایندگی و مصداق بارز ظلم به مردم است.

این عضو شورا به ارائه لیست بلند بالایی از تخلفات عدیده درحوز‌ های شهرسازی و معماری و شوراهای معماری مناطق اشاره کرد و از اینکه علی رغم بارها تذکر اجازه گزارش در صحن علنی شورا داده نمی شود ،به هیات رییس شورا انتقاد کرد .

سالاری گفت: اعضای شورا بهتراست بجای زیر سوال بردن عزل و نصب ها در شهرداری تهران که از اختیارات قانونی شهردار است ، از اختیارات قانونی خود استفاده کنند. متاسفانه هیات رییسه شورا به درخواست شهردار تهران و یا معاونین و شهرداران مناطق بعضا دستور جلسات شورا را جابجا می‌کنند و روز طرح آنها را تغییر می‌دهد . بطور کلی اعضای شورای شهر از تمامی اختیارات قانونی بویژه در حوزه نظارت استفاده نمی کنند و این عین ظلم به شهر و مردم است.سالاری همچنین نسبت به اینکه بر اساس محورهای برنامه 5 ساله مصوب و مصوبات شورا شاهد تصمیمات سلیقه‌ای در مناطق ، ثبت تخلفات ساختمانی گسترده ، عدم اجرای مصوبه ضریب k  مربوط به تعرفه های تجاری و اداری ثابت و عدم اصلاح حسابرسی‌ها هستیم به اعضای شورا و هیات رییسه هشدار داد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران  در پایان خطاب به اعضای شورا گفت: بجای دخالت در جابجایی مدیران ، معاونین شهردار و شهرداران مناطق  بهتر است عملکرد مدیران و شهرداری تهران و ساختار آن را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم آیا خروجی عملکرد آنها با  مصوبات  و برنامه‌های مصوب مغایرت دارد یا خیر؟ که البته در  این حوزه مغایرت‌های جدی وجود دارد ولی ما از اختیارات قانونی خود استفاده نمی‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز