خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران:

افزایش آمار طلاق و مصرف مواد مخدر ناشی از چالش در نهاد خانواده است

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۶۹۲

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران با اشاره به ارتقای توانمندی خانواده‌ها گفت: مشکلات امروز جامعه ناشی از فقدان وجود خانواده سالم و توانمند است.

 به گزارش ایلنا، سیاوش شهریور روز سه شنبه در همایش بین المللی سازمان و خانواده، ضرورت ها و اولویت ها که در محل استانداری تهران برگزار شد، افزود: خانواده ایرانی از دیرباز در تداوم مولفه های تمدنی کشورمان تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در ایران قدمتی 100 ساله دارد گفت: اما انتقال موضوعاتی همچون معماری، علم طب و شعر بواسطه خانواده از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است و این معجزه بزرگ این نهاد فاخر است.

شهریور با اشاره به فشارها و سختی وارد شده بر فرهنگ ایرانی در طول تاریخ یاد آور شد: اما نهاد خانواده توانست فرهنگ ایرانی را نسل به نسل در جامعه زنده نگه دارد.

وی انعطاف خانواده ایرانی در این بزنگاه را تاثیرگذار دانست و گفت : نهاد خانواده در جامعه ما توانسته عنصر ایرانی را از بلایا و بحران نجات دهد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری با اشاره به آسیب های اجتماعی جامعه امروز ایران افزود: افزایش آمار طلاق های رسمی و عاطفی ، مصرف مواد مخدر صنعتی و سنتی و آمار مربوط به پرونده های نزاع و درگیری نشان از چالش در نهاد مقدس خانواده دارد.

وی با بیان این که دو نهاد بازار و مسجد در گذشته به صیانت از خانواده کمک شایانی می کردند گفت: امروزه این دو نهاد کارکرد گذشته شان را ندارند و باید نهادهایی مانند سمن های مردم نهاد و سازمان ها این مسئولیت را بپذیرند.

شهریور در این باره تاکید کرد: نهادهای مدنی و شرکت ها باید مسئولیت های اجتماعی شان را ایفا کنند.

شهریور با تاکید بر این که دولت به تنهایی قادر به صیانت از نهاد خانواده نیست گفت: استانداری تهران از اقدامات داوطلبانه که از سوی نهادهای مردمی اجرا شود، حمایت می کند.

وی از اعطای مجوز به 300 سمن غیر دولتی از سوی استانداری از ابتدای کار دولت یازدهم خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز