خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت بازرسی سواحل کشور خبر داد:

غرق شدن ۲۰ نفر در دریای مازندران از اول خرداد تاکنون

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۳۱۲

رئیس هیأت بازرسی سواحل کشور گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در سواحل مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، علی ملازاده در جلسه ستاد سالم‌سازی طرح‌های دریا در مازندران با اشاره به اینکه ساماندهی سواحل به کاهش تلفات انسانی کمک زیادی می‌کند، اظهار کرد: باید در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی تلاش بیشتری صورت گیرد و خدمات لازم در بخش‌های مختلف مانند بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، رفاهی ارائه شود و نسبت به توسعه طرح‌های سالم‌سازی دریا همراه با افزایش رضایت‌مندی مردم همت بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در بحث توسعه طرح‌های دریا، فعالیت‌های خوب و ارزشمندی انجام شده است و حتی بخش خصوصی نیز حضوری مؤثر دارد و ما باید در راستای افزایش سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران را برداریم.

وی با بیان اینکه برابر مصوبه سال ۹۳ هیأت دولت، متولی اصلی ساماندهی سواحل به استانداری‌های ساحلی واگذار شد، خاطرنشان کرد: ساماندهی سواحل به عهده وزارت کشور، استانداری‌های ساحلی و فرمانداری است و در کنار آن می‌توان با کمک سایر دستگاه‌ها نسبت ساماندهی بهتر اقدام کرد.

ملازاده تعداد غرقی‌ها در دریای مازندران را از اول خرداد تاکنون ۲۰ نفر اعلام و تاکید کرد: متولیان دریا شبانه روز فعال باشند و از شنا کردن افراد در مناطق حادثه‌خیز جلوگیری شود.

 فرماندار شهرستان رامسر نیز با اشاره به اینکه برای ایجاد و توسعه طرح‌های دریا نیازمند حمایت مالی از سوی وزارت کشور هستیم، بیان کرد: برای واگذاری طرح‌های دریا به بخش خصوصی باید ابتدا آن را ایجاد و با فراهم کردن زیرساخت انجام داد زیرا این کار در جهت جذب گردشگران بسیار مهم است.

حسین سروری با بیان اینکه رامسر دارای دو طرح دریای عمومی و هفده منطقه شنا ممنوعه است، افزود: کمبود تعداد طرح‌های ساماندهی شده عامل افزایش غرقی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در داخل طرح‌ها کمترین غرقی را داریم، تصریح کرد: برای احداث طرح‌های ساماندهی دریا در شهرهای مازندران نیازمند عزم و همت عمومی است که دراین زمینه بسترهای بسیار خوبی هم وجود دارد.

همچنین فرماندار چالوس نیز با بیان اینکه همه ساله کار به یک نهاد سپرده می‌شود و این خود عامل نابسامانی در کل سواحل است، گفت: فرمانداری‌ها چون بر دستگاه‌های اجرایی نظارت دارند بنابراین از نیروهای نظارتی خود استفاده می‌کند اما در این‌باره باید بازنگری شود و اعتباراتی برای این موضوع دیده شود و انتظاراتی که دستگاه‌های اجرایی از فرمانداری دارند، رفع شود.

محمدناصر زندی با اشاره به اینکه با گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب همه ساله با‌‌ همان روش سنتی اداره می‌شود، اظهار کرد: همه وظیفه داریم در به سرانجام رساندن طرح جامع مدیریت سواحل تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز