خبرگزاری کار ایران

بندپی در مراسم معارفه مدیرکل بهزیستی هرمزگان:

خود را برای انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج متعهد می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۴۰۸

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد که خود را برای انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج متعهد می‌دانیم.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان با گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: 36 سال قبل شهید فیاض‌بخش با درک عمیق از مسائل و آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها و محرومیت‌ها و با بهره‌گیری از فرمایشات امام‌خمینی(ره) 25 تیرماه 59 پیشنهاد تاسیس بهزیستی را دادند که این سازمان شد.

وی ادامه داد: این سازمان تخصصی‌ترین سازمان در بحث آسیب‌ها و ارائه خدمات علمی به جامعه معلولان و بیماران روانی است.

رئیس سازمان بهزیستی متذکر شد: ما در استان هرمزگان می‌توانیم قول بدهیم در بحث پیشگیری تمام اقداماتی که در راستای پیشگیری از معلولیت‌هاست را انجام دهیم. در بحث ناشنوایی و غربال‌گری کودکان تعهد دادیم این پوشش در کشور در سال 95 به بالای 90 درصد برسد.

وی همچنین افزود: ماموریت مدیرکل امروز بهزیستی هرمزگان این است که سال 95 غربالگری شنوایی و بینایی‌سنجی را به بالای 90 درصد برساند و قطعا در این راستا امکانات ملی برای تحقق بخشیدن آن وجود دارد.

محسنی با بیان اینکه هر ساله 25 هزار معلول به دنیا می‌آیند، افزود: این معلولان افرادی هستند که براساس اختلالات ژنتیکی و معلولیت شدید جسمی و ذهنی به دنیا می‌آیند و به همین علت ما خود را برای انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج متعهد و این موضوع را در سه استان پایلوت کردیم و آمادگی داریم هرمزگان را هم پایلوت قرار دهیم.

وی همچنین اظهار کرد: از طرف سازمان بهزیستی کشور برای معلولان هرمزگان که توان خرید تجهیزات توان‌بخشی را ندارند این آمادگی وجود دارد که از این نعمت برخوردار شوند و توقعی که از مدیران استانی داریم این است که با همکاری و همدلی انگیزه رفاهی را برای همکاران بهزیستی زیاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز