خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران تاکید کرد:

ضرورت شناسنامه‌دار شدن عشایر استان تهران

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۴۷۵

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت شناسنامه‌دار شدن عشایر استان تهران افزود: قطعا با مشخص شدن دام و مرتع، حمایت بهتری نیز انجام می شود.

به گزارش ایلنا، سیدحسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای عشایری استان تهران که در منطقه عشایری حوزه لزور فیروزکوه برگزار شد با تاکید بر اهمیت عرضه مستقیم محصولات عشایری استان گفت: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی باید برای حمایت از تولید محصولات عشایری استان تهران تلاش کنند.

وی افزود: باید در نزدیکی شهر تهران و سایر شهرستانهای استان مراکز عرضه محصولات عشایری و از جمله گوشت قرمز و لبنیات احداث شود.

وی به حفظ و صیانت اراضی ملی و مراتع استان تاکید کرد و افزود: عملیات آبخیز داری در عرصه ها و مراتع بحرانی باید در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران قرار گیرد.

استاندار تهران با اشاره به ضرورت حفاظت و بهسازی ایل راه‌های عشایری استان تهران گفت: به منظور جلوگیری از تصرفات و از بین رفتن ایل راههای عشایری استان تهران نقشه رقمی این ایل راهها تهیه شد.

هاشمی روز پنجشنبه سفر یکروزه ای به مناطق عشایری و ییلاقی استان در شهرستان های دماوند و فیروز کوه داشت که در جریان این سفر از نزدیک فعالیت های انجام شده برای بهبود وضعیت اقامتی و رفاهی عشایر به ویژه عشایرکوچ رو و نیز ایل راههای عشایری استان را مشاهده کرد. استاندار تهران به همراه جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان همچنین از خانواده "شهید شعبان اسفندیار" از  عشایر منطقه نیز تجلیل کرد.

وی در ابتدای سفر خود از انبار و کارگاه تولید کنسانتره عشایری شهرستان دماوند بازدید کرد و نقشه ایل راههای عشایری استان را نیز رونمایی کرد.

در این مراسم سیروس نصیری، مدیرکل امورعشایراستان تهران نیز گفت: استان تهران دارای 2360  کیلومتر ایل‌راه عشایری است. بیشتر ایل راههای عشایری استان در مناطق جنوبی و شرقی استان به ویژه در شهرستانهای ورامین؛ پاکدشت؛ دماوند و فیروزکوه قرار دارد.

به گفته نصیری؛ نقشه ایل راههای عشایری استان به منظور جلوگیری از تغییر کاربری و تثبیت حقوق عرفی و جلوگیری از انسداد و تعرض ایل‌راههای عشایری استان تهیه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز